Yüksek güç ve yüksek manevra kabiliyeti

MAN TGL ile şirket sahiplerini ve sürücüleri yüksek taşıma kapasitesi, düşük yakıt tüketimi ve kolay kullanım özellikleri beklemektedir. Dağıtım hizmetine yönelik bu kamyon kesintisiz sürüş dinamiği ve yüksek manevra kabiliyeti ile şaşırtmaktadır. MAN TGL'nin öne çıkan özelliklerinden biri de sürücü kabinin yeniden tasarlanan iç mekanıdır, kabin içi konfor üst sınıf bir binek otomobil düzeyindedir. MAN TGL sayesinde kısa yol ve dağıtım hizmetine yönelik tüm beklentiler sorunsuzca cevap bulmaktadır. 5-, 6-, 7,5 veya 10 ton sınıfı olması fark etmez: Tüm kamyonlar verimli olarak çalışmaktadır ve düşük net ağırlıkları sayesinde dağıtım hizmetinde yüksek bir taşıma kapasitesine sahiptir. MAN TGL ilgili kullanım alanına yönelik olarak noktasal hassasiyette konfigüre edilebilmektedir, örneğin damperli kamyon, içecek taşıma kamyonu, soğutmalı kamyon, belediye araçları veya yol bakım araçları.


7,5 ila 12 Ton Sınıfı Aralığında Verimlilik

Alçak yükleme kenarı, yüksek taşıma kapasitesi, dinamik sürüş özellikleri ve mükemmel manevra kabiliyeti: Bu özellikler ile MAN TGL (7,5 ila 12 ton sınıfı arası) kısa yol ve dağıtım taşımacılığına yönelik tüm görevler için en iyi şekilde donanımlıdır. Çeşitlilik özelliği, çok amaçlı bu araçların motor sisteminde de kendini gösterir. 110 kW (150 BG) - 184 kW (250 BG) arasında dört ve alt silindirli güçlü motorlar, Euro 6 modelinde zararlı madde içeriği olmadan çalışır. Entegre EasyStart kalkış yardımlı opsiyonel MAN TipMatic® şanzıman sayesinde asfalt yol sürüşlerinde çok daha yüksek verimlilik sağlanır. Direksiyon simidindeki dokunmatik kol üzerinden manüel olarak veya tam otomatik olarak kullanılabilir. Sürücünün yükünü azaltır, yakıt tüketimini düşürür ve aktarma organlarını korur. Ve özellikle değerli: Almanya'da MAN TGL (maks.11,99 ton sınıfı) masrafsız şekilde yollardadır.


Üzerine Donanım Eklenebilir

Euro-6 modelinde de MAN TGL için donanım eklemesi yapılabilmektedir. Şasi konstrüksiyonu, yükleme uzunluğunun bütünüyle kullanıldığı uygun maliyetli yapı çözümlerine olanak verir. Şasi üst kenarının üzerindeki yapı boşluğu serbest kalmaya devam eder, böylece yapı ile parça uyuşmazlığı ortaya çıkmaz ve şasinin hiçbir bileşeni bu alandan dışarı taşmayacağı için çerçevenin üst kenarına kadar olan yapı boşluğu bütünüyle kullanılabilir. Çerçevedeki boş alan başka montaj parçaları (örneğin hidrolik depoları veya solo kompresörler) için de kullanılabilir. Çerçevedeki boş alana yönelik özel gereksinimler için (örn. vinçli kamyonlarda olduğu gibi), çerçeve montaj parçalarına yönelik gerekli yer değişiklikleri hazırlanmıştır.


Güvenli

MAN TGL, tehlikeli durumların hiç ortaya çıkmamasını sağlamaya yönelik olarak fren asistanlı elektronik fren sisteminin (EVS) üzerindeki statik dönüş lambasından, akıllı sürüş destek sistemlerine kadar bir çok yenilikçi güvenlik ekipmanını kullanıma sunmuştur. Hafif seride bir yenilik olarak opsiyonel Şerit takip asistanı (LGS) sinyal vermeden şerit çizgileri dışına çıkıldığında sürücüyü sesli olarak uyarır.


Yüksek Kalite

MAN TGL iç mekan konsepti, kullanıcıların ancak lüks binek otomobillerde görebileceği bir konfor seviyesini yansıtmaktadır. İç kaplamalar komple yeniden tasarlanmıştır: Alüminyum dekor çıtaları, dokulu plastik yüzeyler ve saten krom kaplı kapı kolları en yüksek standartları yansıtmaktadır. Yeni gösterge paneli, düzenli ve net görüntüsüyle yerini almıştır. Çok çeşitli eşya gözleri geniş yük bölmeleri sağlamaktadır. Sürücünün her türlü hava koşulunda kendisini rahat hissetmesi için MAN araçlarının düşük sınıflarında bile verimli bir otomatik klima ve havalı sürücü konfor koltukları (bel omuru destekli ve omuz ayarlı) kullanıma sunulmaktadır. Bir koltuk ısıtması ve bir koltuk klima sistemi sayesinde tüm sıcaklık koşullarında konforlu bir koltuk kliması sağlanmaktadır – Bu sayede konsantrasyon ve performans artış göstermektedir.

Daha fazla kilometre, daha az litre

Dağıtım taşımacılığında başarılı olmak isteyen kişi, yakıttan tasarruf eden ve aynı zamanda yüksek performans sunan motorlara ihtiyaç duyar. Çekişi kuvvetli MAN Common-Rail motorları uygun tork eğrileri, düşük tüketimleri ve uzun bakım aralıkları ile şaşırtmaktadır. Euro 6 modeli güçlü ve çevre dostu dört ve altı silindirli sıralı motorlar (D08 üretim serisi - 110 kW (150 PS) ila 184 kW (250 PS) arasında) pratik ve zararlı madde atımı olmadan çalışmaktadır.

En yüksek güvenilirlik için kendini kanıtlamış teknoloji

1. Ocak 2014 tarihinden itibaren Avrupa'da trafiğe çıkış izni alan tüm kamyonlar için Euro 6 egzoz gazı normu geçerlidir. Bu zorlayıcı standartlara uyulabilmesi için MAN tarafından tüm mühendislik birikimi ve bilgisi Euro 6 motorlarının geliştirilmesi yönünde kullanılmıştır. Common Rail, egzoz gazı geri beslemesi (AGR), selektif katalitik redüksiyon ve dizel partikül filtresi (DPF/CRT) gibi kilit öneme sahip teknolojiler MAN tarafından seri üretimde zaten senelerdir kullanılmaktadır. Bu üstün teknolojiler Euro 6 için bir araya getirilmiş ve birbirleriyle optimum uyuma sahip olmaları sağlanmıştır. Sonuç: MAN motorlarının Euro 6 modeli de, rakiplerine kıyasla daha ekonomik tüketimli ünitelerdir.


Şanzıman — Vites geçişlerinde verimlilik


Daha ekonomik sürüş için opsiyonel olarak sunulan otomatikleştirilmiş MAN TipMatic® şanzımanı kullanıma sunulmaktadır. Otomatik veya direksiyondaki dokunmatik kol üzerinden manüel kullanım sayesinde sürücünün dikkati dağılmaz ve dikkatini tamamen trafik akışına verebilir. Motor frenine basılması durumunda, şanzıman kendiliğinden optimum vitese geçiş yapar ve tüm fren gücü kullanıma hazırdır. Bu akıllı vites konsepti sayesinde MAN TipMatic® özellikle ekonomik bir yapıya kavuşmuştur, yakıt tüketimini azaltan ve aktarma organlarını koruyan bir niteliğe sahiptir.

Sürücünün yükünün hafifletilmesi amacıyla ayrıca entegre kalkış yardımı MAN EasyStart kullanılmaktadır, bu sistem fren pedalından ayak çekildiğinde, sürücü gaz pedalına basana kadar mevcut tüm fren basıncını otomatik olarak muhafaza eder. Dört silindirli motorlarda MAN TipMatic® altı vitesli versiyon olarak sunulmaktadır, altı silindirli motorlarda ise on iki vitesli versiyon kullanılmaktadır. Ayrıca altı ve dokuz vitesli rahat geçiş sağlayan maneül şanzımanlar da temin edilebilmektedir.


Maksimum Stabilite, Minimum Ağırlık

Euro standartları değişmiştir, üzerine donanım eklenebilme özelliği aynen kalmıştır. Euro 6 modellerinde de MAN şasi konstrüksiyonu tarafından uygun fiyatlı donanım ekleme çözümleri ve yükleme uzunluğuna yönelik tam kapasite kullanım imkanları sunulmaktadır. Düz üst kenarlı şasi konsepti sayesinde montaj parçaları ve tavan aksesuarlarının hızlı ve uygun maliyetli olarak monte edilmesi mümkündür — Ayrıca bunun için korozyon korumasını zedeleyen ilave deliklerin açılmasına gerek yoktur.

Optimum donanım eklenebilme kabiliyeti için şasi boşlukları ve harici veri alışverişine yönelik KSM arabirimi kullanılmaktadır. Tavan aksesuarlarına yönelik özel şasi donanımları fabrika çıkışı olarak temin edilebilmektedir.

Hangi tavan aksesuarı ile olduğu fark etmez: MAN TGL dağıtım kamyonunun sürüş tutumu mükemmeldir. Bunu sağlamak için sürtünmeyi ve sesi azaltan hipoid akslar ve mükemmelleştirilmiş yürüyen aksamlar kullanılmaktadır. Test edilmiş ve onaylanmış parabol süspansiyonun yanında, elektronik kumandalı havalı süspansiyon (ECAS) da sürüş konforu ve sürüş stabilitesi için önemli bir faktör oluşturmaktadır. Farklı yükleme rampası yüksekliklerine yönelik seviye ayarlamaları manüel kumanda aleti yardımıyla rahatlıkla yapılabilmektedir.

Avantajlar:

  • Stabil, ağırlık optimizasyonlu şasi konstrüksiyonu
  • Arttırılmış donanım ekleme kabiliyeti için düz şasi üst kenarı
  • İlave montaj ve donanım ekleme parçaları için delikli paneller
  • Hipoid aks, opsiyonel diferansiyel kilidi ile
  • Süspansiyon varyantları - Düz yay/düz yay-, düz yay/hava ve tam havalı süspansiyon
  • Daima eşit kalan sürüş seviyesi için havalı süspansiyon kontrolü ECAS

LX sürücü kabini

LX yüksek tavanlı sürücü kabini taleplere cevap verecek nitelikte tasarlanmıştır, büyük bir yatağı vardır ve konforlu bir girişe sahiptir. Üst kısımda ikinci bir yatak ve çok fonksiyonlu bir saklama gözü de talep üzerine temin edilebilir.

Sürücü için avantajlar:

  • Daha düşük basamak yüksekliği
  • Yolcu koltuğunun önünde komple yüksek tasarım
  • Bagaj ve kişisel eşyalar için iyi bir saklama gözü kapasitesi
  • Sürücü bölümüne yönelik iyi bir çevresel ve genel görüş alanı
  • İki sürücülü uzun sürüşler için rahat yataklar

Şirket sahibi için avantajlar:

  • İlgili yük kapasitesi avantajı ile düşük net ağırlık
  • Tavan spoyleri ile bağlantılı dar alın yüzeyi sayesinde düşük hava direnci (yakıt tüketimi)
  • Esnek kullanım imkanı

Çalışma Konforu

Hem aerodinamik hem konforlu

Araca kazandırılan aerodinamik yapı, aracın hem görsel olarak hem de ekonomik olarak daha da geliştirilmesini sağladı. İç mekanda ise sürücüleri, yüksek kalitede koltukların ve geliştirilmiş ergonomik yapının bulunduğu bir donanım bekliyor. Test edilmiş LX sürücü kabini, yüksek konforu ve uygun basamak yüksekliği sayesinde ikna edicidir.




Büyük bir yatakla donatılmış olup çok seçenekli eşya koyma imkanlarına sahip bu kabin uzun yolculuklardaki kullanımlar için oldukça uygun bir seçenektir. Olası refakatçiler için ikinci bir yatak da entegre edilmiştir.

B direği arkasındaki pencere, kabin içine daha fazla gün ışığının girmesini sağlar ve dar açılı girişlerde sol arka tarafa daha iyi bir görüş açısı sunar.



Daha fazla ergonomi ve stil

Gözü almayan göstergeler kolay anlaşılır yapıdadır; kumanda elemanları ise mantıklı bir şekilde sıralanmış ve kolay erişilir durumda bulunmaktadır. Standart donanım olarak monte edilen çok fonksiyonlu direksiyon ile şimdi her şeyi en iyi şekilde kontrol altına alabilirsiniz. Ellerinizi direksiyondan çekmeden, araç bilgilerini çağırabilir, telefon çağrılarına cevap verebilir ve radyo ayarlarını değiştirebilirsiniz. LX sürücü kabini özellikle inşaat alanı, kasalı araçlarda rahatlıkla kullanılabileceği gibi, soğuk içecek ve inşaat malzemesi taşımacılığına da son derece uygundur.

Girin ve yerinizi alın:

Stil dolu ambiyans, yüksek kalitede malzemeler, Göz almayan göstergeleri ve çok fonksiyonlu direksiyon simidi olan sürücü oryantasyonlu sürücü mahali, LCD ekranlı ve sezgisel menü yönlendirmeli merkezi gösterge paneli, Ergonomik ve kişisel ayarlama imkanlı koltuklar, Mükemmel iç mekan sıcaklığı için otomatik klima, Talep doğrultusunda ilave ısıtma cihazları.



Ev Konforu

Sürücü nasıl hissederse öyle sürer

İyi bir uyku sonrasında gün daha iyi başlar. 5 bölgeli yatak latasına ve soğuk köpük minderlere sahip yataklar - talep üzerine 7 destek bölgesi ile - birinci sınıf bir uyku konforu sunmaktadır. Değiştirilebilir minderlere yönelik kumaş kılıf nefes alan yapıdadır ve yıkanabilir. Yatak ölçüleri de her talabe cevap verecek niteliktedir. Alt yatak yüzeyi 1,71 metrekare, üst yatak yüzeyi ise 1,50 metrekaredir — Rahat hissetmeniz için gereken alan mevcuttur.

Düzenli ve hafif yapıda tasarlanmıştır

Bagaj parçaları ve kişisel eşyalara yönelik çok sayıda eşya koyma bölmesi sayesinde tüm sürücü kabini varyantları düzenli bir yapıya kavuşmuştur.

Güvenli sürüş

MAN TGL, tehlikeli durumların hiç ortaya çıkmamasını sağlamaya yönelik olarak fren asistanlı elektronik fren sisteminin (EVS) üzerindeki statik dönüş lambasından, akıllı sürüş destek sistemlerine kadar bir çok yenilikçi güvenlik ekipmanını kullanıma sunmuştur. Hafif seride bir yenilik olarak opsiyonel Şerit takip asistanı (LGS) sinyal vermeden şerit çizgileri dışına çıkıldığında sürücüyü sesli olarak uyarır.


Güvenli şekilde yollarda:

  • Ayna konsepti optimum görüş sağlayan ve ölü nokta bırakmayan pratik bir tasarıma sahiptir
  • Yoğun ve geniş otoban aydınlatması için Xenon farlar
  • Statik viraj farı
  • Daha fazla güvenlik ve ekonomi için MAN BrakeMatic® fren yönetimi sistemi
  • Sürücünün desteklenmesine yönelik yenilikçi asistan ve güvenlik sistemleri.

MAN TGM güvenlik donanımları

Elektronik stabilite programı (ESP)

MAN BrakeMatic®

Şerit takip asistanı (LGS)

Acil fren asistanı (EBA)


Taşıma verimliliği: Verimli ve sürekli mobilite için program

Verimlilik fark yaratır. Kısa yol ve dağıtım taşımacılığında en önemli noktalar masraf yönetimi ve hızlı teslimattır. Lider motor ve egzoz gazı teknolojileri sayesinde MAN dağıtım kamyonları yakıt tüketiminde en iyi değerleri elde etmektedir – ve minimum AdBlue® tüketimi değerlerini. Dağıtım kamyonları yüksek yük kapasitesi ile birlikte donanım eklenme kabiliyeti de sunmaktadır. Dinamik tasarımları sayesinde şehiriçi kullanımlardaki görüntü kirliliğinin de önüne geçilmiştir. Her kamyon yenilikçi teknolojisi sayesinde kendi sınıfında verimlilik şampiyonudur.

MAN verimlilik sınıfına giriş — Avantajlar:

  • Yüksek manevra kabiliyeti için kısa aks mesafesi
  • Kullanım kolaylığı, yüksek yükleme kapasitesi ve alçak yükleme kenarı
  • Dinamik ve güvenli sürüş özellikleri
  • Tüm taleplere uygun dört adet sürücü kabini
  • Almanya'da 11,99 tona kadar ücretsiz

MAN servis sözleşmeleri Avrupa genelinde geçerlidir

Usulüne uygun bakım ve profesyonel onarım çalışmaları güvenliği arttırmakta ve aracınızın kullanım ömrünü uzatmaktadır. Bu nedenle servis ihtiyacı durumunda ilk tercih noktası mutlaka yetkili bir MAN servis işletmesi olmalıdır, ancak bu sayede müşterilerin güvenilir ve yüksek kalitede bir servis hizmeti almaları mümkün olur. MAN bakım ve onarım sözleşmeleri ile araç sahipleri her zaman garanti altındadır: Asıl işinize konsantre olabilirsiniz, servis işlerini MAN halleder. Yurtdışında da mobilite hizmetlerini sunabilmek için MAN servis sözleşmeleri Comfort, ComfortPlus, ComfortRepair ve ComfortSuper artık Avrupa çapında geçerliliğe sahiptir. Sözleşme türüne bağlı olarak genel bakımlar, yasal olarak öngörülen kontroller veya işletim koşullu aşınmalara neden olabilecek kusurların giderilmesi artık yurtdışında da mümkündür. Bölgesel MAN servis istasyonu bu durumda müşterinin araç filosuna yönelik istekler ile ilgilenir.