Esneklik ile verimlilik buluşması: MAN TGM
MAN TGM birçok yeteneğe sahiptir. Çok yönlü kullanım avantajlarını özellikle solo kullanımlarda ve hafif römork çekme işlerinde göstermektedir. Kullanım türünden bağımsız olarak yüksek taşıma kabiliyeti, büyük hacimli yapısı ve sınıfının en iyi sürüş özellikleri ile göz doldurmaktadır. Ayrıca yeni tasarım yapısı, konforlu sürücü kabini ve ergonomik iç mekanı TGM serisinin her modelini verimli bir sürücü kamyonu yapmaktadır.
Yeni iç mekan tasarımı – Şeffaf bilgi sistemi, yüksek kalitede yüzeyler
MAN TGM iç mekan konsepti, kullanıcıların ancak lüks binek otomobillerde görebileceği bir konfor seviyesini yansıtmaktadır. İç kaplamalar komple yeniden tasarlanmıştır: Fırçalanmış alüminyum dekor çıtaları, dokulu plastik yüzeyler ve saten krom kaplı kapı kolları en yüksek standartları yansıtmaktadır. Yeni gösterge paneli, düzenli ve net görüntüsüyle dikkat çekmektedir. Çok çeşitli eşya gözleri geniş yük bölmeleri sağlamaktadır. Sürücünün her türlü hava koşulunda kendisini rahat hissetmesi için MAN araçlarının düşük sınıflarında bile verimli otomatik klima ve havalı sürücü konfor koltukları (bel omuru destekli) sunulmaktadır. Omuz ayarı, koltuk ısıtması ve koltuk klima sistemi sayesinde tüm sıcaklık koşullarında konforlu bir koltuk kliması sağlanmaktadır – Bu sayede konsantrasyon ve performans artış göstermektedir.
Bazen daha azı daha fazlasıdır
Düşük net ağırlığı sayesinde MAN TGM daha fazla taşıma kapasitesine sahiptir. Üzerine donanım eklenebilen şasi konstrüksiyonu ve tüketimde cimri ve çevre dostu Common Rail motorlarının bunda payı büyüktür. Dağıtım aracı olarak kullanılan MAN TGM'nin çok yönlü karakterini keşfedin.
Ekonomi ve Sürüş Keyfi
MAN TGM'yi dağıtım taşımacılığında rakipsiz yapan çok sayıda ayrıntı mevcuttur — Örneğin modern Common Rail motorlara yönelik güçlü tork eğrisi - bu tork gücü sayesinde ekonomik ve fazla vites değişimine ihtiyaç duymayan sürüşler mümkün olmaktadır. Verimli MAN Common Rail dizel motorları tarafından tahriklenen D08 üretim serisi (Euro 6) için 250 ila 340 PS aralığında motor donanımları mevcuttur. Bu güçlü motorlar (6,9 litre silindir hacmi) kısa yol ve dağıtım taşımacılığındaki kalkışlarda son derece kuvvetlidir ve uzun güzergahlarda son derece sakin ve sürüş odaklı bir yapı sergilerler.
Bu çok yönlü kamyon kullanıldığı her alanda yakıt tasarrufu yapan yapısı ile dikkat çekmektedir. Bu tasarrufu sağlayan faktörler arasında maksimum stabilite ve taşıma kabiliyeti sunan son derece hafif yapıdaki şasi konstrüksiyonu da sayılabilir. En modern kullanım konforuna sahip sürücü kabinleri de optimum taşıma performansında rol oynamaktadır. MAN TGM sürüş keyfi sunan, verimli ve her alanda başarılı bir kamyondur.
Yüksek Taşıma Kapasitesi
Optimum taşıma kapasitesi için MAN TGM ilk tercih konumundadır. TGM, çok yönlü kullanım avantajlarını özellikle solo kullanımlarda ve hafif römork çekme işlerinde göstermektedir.
Dağıtım taşımacılığında her şeyin kusursuz olması gerekiyorsa, 13 ila 18 ton sınıfına ait TGM serisi göreve hazırıdır. Tüm tekerleklerden çekiş sistemi ve havalı süspansiyonu ile yüksek çekiş gücü gerektiren durumlardan bile başarıyla çıkmaktadır. Ayrıca 22 ila 26 tonluk varyantlar da mevcuttur: 6x2-4 tahrikli mafsallı arka ilave aks ve çift aks ünitesi ve düşük şasi yüksekliği sayesinde son derece çevik ve esnek yapıdadırlar.
Alternatiflere bakış:
- Solo kullanımda en yüksek taşıma kapasitesi ve yüksek manevra kabiliyeti sunan TGM
- TGM 15 ton sınıfı - sorunsuz şekilde 11,99 ton yüklenebilme
- TGM 18 ton sınıfı - Ulusal dağıtım taşımacılığında optimum taşıma kapasitesi
- TGM 22 ila 26 ton sınıfı - Mafsallı arka aks sayesinde çevik ve esnek
Üzerine Donanım Eklenebilir
MAN TGM pratik delikli panelleri ve düz çerçeve üst kenarı sayesinde çok yönlü kullanım imkanına sahiptir. Bu sayede ilave donanımlar hızlı ve uygun maliyetli olarak iskelete monte edilebilmektedir, bu eklemeler için korozyon korumasını zedeleyen ilave delikler açılmasına gerek yoktur. Şasi konsepti en ince ayrıntısına kadar düşünülerek tasarlanmıştır. Bu sayede TGM serisine ait her model farklı araç ve üst yapı çözümleri ile donatılabilir. Bu durumu sağlayan faktörler arasında şunlar sayılabilir: MAN Tronic, CAN Bus teknolojisine dayanan test edilmiş ve onaylanmış elektronik yapısı ve harici veri alışverişine yönelik mevcut arabirim (KSM).
Güvenli
Gece sürüşlerinde H7 ampullü veya Xenon gaz deşarjlı ampullü saydam cam farlar sayesinde sürüşler daha güvenli olmaktadır. Viraj sürüşlerinde talep üzerine sunulan viraj farları ilave bir görüş sağlamaktadır. Arka görüşe yönelik ayna sistemi kör nokta kalmayacak şekilde tasarlanmıştır.
MAN BrakeMatic®, elektronik fren sistemi (EBS) ve fren asistanı ile birlikte dar yollarda bile kısa fren mesafelerini garanti etmektedir. Akıllı sürüş asistanı ve güvenlik sistemleri (örneğin stabilite programı ESP ve opsiyonel olarak sunulan şerit takip asistanı LGS) sayesinde aracın güvenilir şekilde şeridinde kalması sağlanmaktadır.
Acil fren asistanı (EBA)
Yeni MAN TG araçları için başka bir emniyet sistemi daha mevcuttur: Acil fren asistanı EBA (Emergency Brake Assist). Otobanlardaki ani trafik yığılmaları genel olarak arkadan gelen araçların kaza yapmasına neden olmaktadır. Koloni tipi sürüşlerde ileriye dönük görüşler kısıtlanmış durumdadır, yapılması gereken fren manevraları bu nedenle genellikle gereken zamanda yapılamamaktadır. Bu asistan sisteminin hedefi, bu gibi durumlarda ortaya çıkabilecek ağır kaza durumlarını engellemek ve azaltmaktır.
EBA önde seyreden araçlara tepki verdiği gibi sabit engellere de tepki vermektedir. Bir çarpışma tehlikesinin algılanması ve sürücünün ilgili ikazlara tepki vermemesi durumunda, EBA tarafından otomatik olarak bir acil frenleme tetiklenir.
Elektronik stabilite programı (ESP)
ESP, Euro 6 modeli MAN TGM araçlarında standart donanım olarak sunulmaktadır.
Lane Guard System (LGS) (Şerit takip asistanı)
Şerit takip asistanı (LGS) yeni TG nesli ile birlikte artık TGL ve TGM hafif üretim serileri için de mevcuttur. Şerit takip asistanı, istem dışı şeridinden çıkması durumunda sürücüyü uyarır.