Esneklik ile verimlilik buluşması: MAN TGM

MAN TGM birçok yeteneğe sahiptir. Çok yönlü kullanım avantajlarını özellikle solo kullanımlarda ve hafif römork çekme işlerinde göstermektedir. Kullanım türünden bağımsız olarak yüksek taşıma kabiliyeti, büyük hacimli yapısı ve sınıfının en iyi sürüş özellikleri ile göz doldurmaktadır. Ayrıca yeni tasarım yapısı, konforlu sürücü kabini ve ergonomik iç mekanı TGM serisinin her modelini verimli bir sürücü kamyonu yapmaktadır.

Yeni iç mekan tasarımı – Şeffaf bilgi sistemi, yüksek kalitede yüzeyler

MAN TGM iç mekan konsepti, kullanıcıların ancak lüks binek otomobillerde görebileceği bir konfor seviyesini yansıtmaktadır. İç kaplamalar komple yeniden tasarlanmıştır: Fırçalanmış alüminyum dekor çıtaları, dokulu plastik yüzeyler ve saten krom kaplı kapı kolları en yüksek standartları yansıtmaktadır. Yeni gösterge paneli, düzenli ve net görüntüsüyle dikkat çekmektedir. Çok çeşitli eşya gözleri geniş yük bölmeleri sağlamaktadır. Sürücünün her türlü hava koşulunda kendisini rahat hissetmesi için MAN araçlarının düşük sınıflarında bile verimli otomatik klima ve havalı sürücü konfor koltukları (bel omuru destekli) sunulmaktadır. Omuz ayarı, koltuk ısıtması ve koltuk klima sistemi sayesinde tüm sıcaklık koşullarında konforlu bir koltuk kliması sağlanmaktadır – Bu sayede konsantrasyon ve performans artış göstermektedir.

Bazen daha azı daha fazlasıdır

Düşük net ağırlığı sayesinde MAN TGM daha fazla taşıma kapasitesine sahiptir. Üzerine donanım eklenebilen şasi konstrüksiyonu ve tüketimde cimri ve çevre dostu Common Rail motorlarının bunda payı büyüktür. Dağıtım aracı olarak kullanılan MAN TGM'nin çok yönlü karakterini keşfedin.


Ekonomi ve Sürüş Keyfi

MAN TGM'yi dağıtım taşımacılığında rakipsiz yapan çok sayıda ayrıntı mevcuttur — Örneğin modern Common Rail motorlara yönelik güçlü tork eğrisi - bu tork gücü sayesinde ekonomik ve fazla vites değişimine ihtiyaç duymayan sürüşler mümkün olmaktadır. Verimli MAN Common Rail dizel motorları tarafından tahriklenen D08 üretim serisi (Euro 6) için 250 ila 340 PS aralığında motor donanımları mevcuttur. Bu güçlü motorlar (6,9 litre silindir hacmi) kısa yol ve dağıtım taşımacılığındaki kalkışlarda son derece kuvvetlidir ve uzun güzergahlarda son derece sakin ve sürüş odaklı bir yapı sergilerler.

Bu çok yönlü kamyon kullanıldığı her alanda yakıt tasarrufu yapan yapısı ile dikkat çekmektedir. Bu tasarrufu sağlayan faktörler arasında maksimum stabilite ve taşıma kabiliyeti sunan son derece hafif yapıdaki şasi konstrüksiyonu da sayılabilir. En modern kullanım konforuna sahip sürücü kabinleri de optimum taşıma performansında rol oynamaktadır. MAN TGM sürüş keyfi sunan, verimli ve her alanda başarılı bir kamyondur.


Yüksek Taşıma Kapasitesi

Optimum taşıma kapasitesi için MAN TGM ilk tercih konumundadır. TGM, çok yönlü kullanım avantajlarını özellikle solo kullanımlarda ve hafif römork çekme işlerinde göstermektedir.

Dağıtım taşımacılığında her şeyin kusursuz olması gerekiyorsa, 13 ila 18 ton sınıfına ait TGM serisi göreve hazırıdır. Tüm tekerleklerden çekiş sistemi ve havalı süspansiyonu ile yüksek çekiş gücü gerektiren durumlardan bile başarıyla çıkmaktadır. Ayrıca 22 ila 26 tonluk varyantlar da mevcuttur: 6x2-4 tahrikli mafsallı arka ilave aks ve çift aks ünitesi ve düşük şasi yüksekliği sayesinde son derece çevik ve esnek yapıdadırlar.

Alternatiflere bakış:

  • Solo kullanımda en yüksek taşıma kapasitesi ve yüksek manevra kabiliyeti sunan TGM
  • TGM 15 ton sınıfı - sorunsuz şekilde 11,99 ton yüklenebilme
  • TGM 18 ton sınıfı - Ulusal dağıtım taşımacılığında optimum taşıma kapasitesi
  • TGM 22 ila 26 ton sınıfı - Mafsallı arka aks sayesinde çevik ve esnek

Üzerine Donanım Eklenebilir


MAN TGM pratik delikli panelleri ve düz çerçeve üst kenarı sayesinde çok yönlü kullanım imkanına sahiptir. Bu sayede ilave donanımlar hızlı ve uygun maliyetli olarak iskelete monte edilebilmektedir, bu eklemeler için korozyon korumasını zedeleyen ilave delikler açılmasına gerek yoktur. Şasi konsepti en ince ayrıntısına kadar düşünülerek tasarlanmıştır. Bu sayede TGM serisine ait her model farklı araç ve üst yapı çözümleri ile donatılabilir. Bu durumu sağlayan faktörler arasında şunlar sayılabilir: MAN Tronic, CAN Bus teknolojisine dayanan test edilmiş ve onaylanmış elektronik yapısı ve harici veri alışverişine yönelik mevcut arabirim (KSM).


Güvenli

Gece sürüşlerinde H7 ampullü veya Xenon gaz deşarjlı ampullü saydam cam farlar sayesinde sürüşler daha güvenli olmaktadır. Viraj sürüşlerinde talep üzerine sunulan viraj farları ilave bir görüş sağlamaktadır. Arka görüşe yönelik ayna sistemi kör nokta kalmayacak şekilde tasarlanmıştır.

MAN BrakeMatic®, elektronik fren sistemi (EBS) ve fren asistanı ile birlikte dar yollarda bile kısa fren mesafelerini garanti etmektedir. Akıllı sürüş asistanı ve güvenlik sistemleri (örneğin stabilite programı ESP ve opsiyonel olarak sunulan şerit takip asistanı LGS) sayesinde aracın güvenilir şekilde şeridinde kalması sağlanmaktadır.

Acil fren asistanı (EBA)

Yeni MAN TG araçları için başka bir emniyet sistemi daha mevcuttur: Acil fren asistanı EBA (Emergency Brake Assist). Otobanlardaki ani trafik yığılmaları genel olarak arkadan gelen araçların kaza yapmasına neden olmaktadır. Koloni tipi sürüşlerde ileriye dönük görüşler kısıtlanmış durumdadır, yapılması gereken fren manevraları bu nedenle genellikle gereken zamanda yapılamamaktadır. Bu asistan sisteminin hedefi, bu gibi durumlarda ortaya çıkabilecek ağır kaza durumlarını engellemek ve azaltmaktır.

EBA önde seyreden araçlara tepki verdiği gibi sabit engellere de tepki vermektedir. Bir çarpışma tehlikesinin algılanması ve sürücünün ilgili ikazlara tepki vermemesi durumunda, EBA tarafından otomatik olarak bir acil frenleme tetiklenir.

Elektronik stabilite programı (ESP)

ESP, Euro 6 modeli MAN TGM araçlarında standart donanım olarak sunulmaktadır.

Lane Guard System (LGS) (Şerit takip asistanı)

Şerit takip asistanı (LGS) yeni TG nesli ile birlikte artık TGL ve TGM hafif üretim serileri için de mevcuttur. Şerit takip asistanı, istem dışı şeridinden çıkması durumunda sürücüyü uyarır.

Verimlilik güçlü bir tahrik gerektirmektedir

Yeni Euro 6 egzoz gazı teknolojisine sahip MAN kamyonları; test edilmiş ve onaylanmış motor teknolojilerini, mükemmelleştirilmiş elemanları ve birbirleriyle mükemmel uyumlu teknolojileri içermektedir. Buradaki ana noktayı torku güçlü altı silindirli motorlar oluşturmaktadır. Ekstra düşük emisyon değerlerine ulaşmak için, MAN tarafından Common Rail enjeksiyon, egzoz gazı geri beslemesi (AGR), selektif katalitik redüksiyon (SCR) ve dizel partikül filtresi (DPF/CRT) gibi teknolojiler kullanıma sunulmaktadır. Sonuç: Euro 6 kapsamındaki MAN motorları yakıt tüketimi ve AdBlue® tüketiminde standartları yeniden belirlemektedir.

Aktarma organları — Verimlilik örneği:

  • Euro 6'da 480 PS güce kadar D20 ve D26 serileri altı silindirli Common-Rail dizel motorlar
  • Devreye sokulabilir ön tahrik MAN HydroDrive®
  • Otomatikleştirilmiş manüel şanzıman MAN TipMatic® - Direct Drive ve Overdrive versiyonları
  • Maksimum yakıt tasarrufu için özel aktarma oranlarına sahip verimli akslar


En yüksek güvenilirlik için kendini kanıtlamış teknoloji

1 Ocak 2014 tarihinden itibaren, Avrupa'daki tüm yeni ruhsatlı kamyonlar için Euro 6 egzoz gazı normu geçerlidir. Bu standardın gerekliliklerini yerine getirebilmek için MAN, tüm mühendislik bilgisini Euro 6 motorların geliştirilmesine adamıştır. Common Rail, egzoz gazı geri beslemesi (AGR), selektif katalitik redüksiyon ve dizel partikül filtresi (DPF/CRT) gibi kilit öneme sahip teknolojiler MAN tarafından seri üretimde zaten senelerdir kullanılmaktadır. Bu üstün teknolojiler Euro 6 için bir araya getirilmiş ve birbirleriyle optimum uyuma sahip olmaları sağlanmıştır. Sonuç: MAN motorlarının Euro 6 modeli de, rakiplerine kıyasla daha ekonomik tüketimli ünitelerdir.


Şanzıman — Vites geçişlerinde verimlilik

MAN TGS için birinci sınıf alternatiflerle şanzıman seçimi yapılması mümkündür: Manüel şanzımanlar 16 vitesli ve Servo-Shift-sistemli (daha düşük vites sürtünmesi ve kısa vites yolu için) olarak Overdrive ve Direktdrive şanzıman tipleri ile sunulmaktadır; opsiyonel olarak MAN ComfortShift fonksiyonu da temin edilebilmektedir. Burada sürüş işletiminde debriyaj, vites kolundaki bir düğme üzerinden kumanda edilir ve debriyaj pedalına basılmasına gerek kalmayacak derecede verimli geçişler sağlar. Tempomat ComfortShift viteslerde aktif kalır.

Verimlilik artışı: MAN TipMatic®

Otomatikleştirilmiş on iki vitesli MAN TipMatic® şanzımanın kullanımı son derece kolaydır, sürücü tarafından tam otomatik olarak veya direksiyondaki dokunmatik kol üzerinden manüel olarak kullanılabilir. Debriyaj pedalına ve vites koluna ihtiyaç yoktur. Sürücünün dikkati dağılmaz ve dikkatini tamamen trafik akışına verebilir. Direktdrive ve Overdrive modelleri ile sunulan MAN TipMatic® şanzıman son derece ekonomik yapıdadır, yakıt tüketiminin azaltılmasına katkıda bulunur ve aktarma organlarını korur. Ayrıca diğer şanzıman türlerine kıyasla 70 kg'lık bir ağırlık avantajı sağlar. Rampalarda da sorunsuz bir sürüş yapılabilmesi için entegre edilmiş kalkış yardımı MAN EasyStart kullanılmaktadır.


Üstün şasi varyantları

MAN TGS modeli çok sayıda geçerli ön aks yüküne sahip 2, 3 ve 4 akslı şekilde sunulmaktadır - Düz yay/havalı süspansiyon ve tam havalı süspansiyon ve Euro römorklu araçlara ve Hacim römorklu araçlara yönelik farklı donanım yükseklikleri mevcuttur.

Araç yüksekliklerinin dört katı

MAN, TGS modelini; normal yükseklikteki model, daha fazla zemin mesafesi sunan orta yükseklikteki model, tüm tekerleklerden çekiş yüksekliğindeki model ve hacimli taşımalara yönelik ekstra alçak şasi üst kenarlı ultra-alçak versiyon olarak kullanıma sunmaktadır.

Üzerine donanım eklenme kabiliyeti - İyi bir şasi, stabil bir taban

Çok dayanıklı ince taneli çelikten üretilmiş şasi, düşük bir net ağırlık ve üstün donanım eklenme kabiliyeti ile birlikte yüksek bir kırılma ve bükülme mukavemeti sunmaktadır. Serbest yapıdaki şasi üst kenarı sayesinde her türde tavan aksesuarı hızlı ve ekonomik bir şekilde monte edilebilmektedir. Mevcut delikli paneller sayesinde, ilave montaj ve donanım eklemeleri kolaylıkla yapılabilmekte ve zaman alıcı delme işlemlerine gerek kalmamaktadır. Çevre dostu su bazlı boyalar kullanılarak oluşturulmuş modern boyama konsepti tüm karoseri ve şasi parçaları için güvenilir bir korozyon korumasını garanti etmektedir.

LX Sürücü Kabini

MAN TGS LX sürücü kabini uzun mesafe sürüşlerinde tam bir ev konforu, yeterli bir kullanım alanı ve optimum görüş açısı sunmaktadır. Sürücü tarafından komple dikey durma alanı kullanılabilmekte ve gerekirse arka alana ilave bir yatak eklenebilmektedir. Hafif yapıdaki sürücü kabini doğrudan ekonomi üzerinde olumlu etkilere sahiptir: Kabin yapısı sayesinde aracın ön kısmı EURO 6 kapsamında aerodinamik yapıda optimize edilmiştir ve tamponlara büyütülmüş soğutma havası delikleri yerleştirilmiştir. Burada sadece araç radyatöründen gelen hava akımı arttırılmamış, aynı zamanda yakıt tüketimi de minimize edilmiştir.

B direği arkasındaki pencere, kabin içine daha fazla gün ışığının girmesini sağlar ve dar açılı girişlerde sol arka tarafa daha iyi bir görüş açısı sunar.

Sürücü için avantajlar:

  • Daha düşük giriş yüksekliği
  • Ön yolcu koltuğunun önünde komple yüksek tasarım
  • Bagaj ve kişisel eşyalar için iyi bir saklama gözü kapasitesi
  • Sürücü bölümüne yönelik iyi bir çevresel ve genel görüş alanı
  • İki sürücülü uzun sürüşler için rahat yataklar

Şirket sahibi için avantajlar:

  • İlgili yük kapasitesi avantajı ile düşük net ağırlık
  • İlgili römorklarla bağlantılı dar alın yüzeyi sayesinde düşük hava direnci (yakıt tüketimi) - Esnek kullanıma uygun

Çalışma Konforu

Hem aerodinamik hem konforlu

Araca kazandırılan aerodinamik yapı, aracın hem görsel olarak hem de ekonomik olarak daha da geliştirilmesini sağlamıştır. İç mekanda ise sürücüleri, yüksek kalitede koltukların ve geliştirilmiş ergonomik yapının bulunduğu bir donanım beklemektedir. Test edilmiş inşaat kamyonu ve çekici sürücü kabini, yüksek konforu ve uygun iki kademeli bir giriş yüksekliği sayesinde ikna edicidir. Büyük bir yatakla donatılmış olup çok seçenekli eşya koyma imkanlarına sahip bu kabin orta mesafeli yolculuklardaki kullanımlar için oldukça uygun bir seçenektir. Olası refakatçiler için ikinci bir yatak da entegre edilmiştir.

Daha fazla ergonomi ve stil

Gözü almayan göstergeler kolay anlaşılır yapıdadır; kumanda elemanları ise mantıklı bir şekilde sıralanmış ve kolay erişilir durumda bulunmaktadır. Standart donanım olarak monte edilen çok fonksiyonlu direksiyon ile şimdi her şeyi en iyi şekilde kontrol altına alabilirsiniz. Ellerinizi direksiyondan çekmeden, araç bilgilerini çağırabilir, telefon çağrılarına cevap verebilir ve radyo ayarlarını değiştirebilirsiniz. LX sürücü kabini özellikle inşaat alanı, depo veya silo araçlarında rahatlıkla kullanılabileceği gibi, soğuk içecek ve inşaat malzemesi taşımacılığına da son derece uygundur.

Daha fazla ergonomi ve stil

Gözü almayan göstergeler kolay anlaşılır yapıdadır; kumanda elemanları ise mantıklı bir şekilde sıralanmış ve kolay erişilir durumda bulunmaktadır. Standart donanım olarak monte edilen çok fonksiyonlu direksiyon ile şimdi her şeyi en iyi şekilde kontrol altına alabilirsiniz. Ellerinizi direksiyondan çekmeden, araç bilgilerini çağırabilir, telefon çağrılarına cevap verebilir ve radyo ayarlarını değiştirebilirsiniz. LX sürücü kabini özellikle inşaat alanı, depo veya silo araçlarında rahatlıkla kullanılabileceği gibi, soğuk içecek ve inşaat malzemesi taşımacılığına da son derece uygundur.


Ev Konforu

Sürücü nasıl hissederse öyle sürer

5 bölgeli yatak latasına ve soğuk köpük minderlere sahip iki adet yatak - talep üzerine 7 destek bölgesi ile - birinci sınıf bir uyku konforu sunmaktadır. Değiştirilebilir minderlere yönelik kumaş kılıf nefes alan yapıdadır ve yıkanabilir. Yatak ölçüleri de her talabe cevap verecek niteliktedir. Alt yatak yüzeyi 1,71 metrekare, üst yatak yüzeyi ise 1,50 metrekaredir — Rahat hissetmeniz için gereken alan mevcuttur.

Düzenli ve hafif yapıda tasarlanmıştır.

Bagaj parçaları ve kişisel eşyalara yönelik çok sayıda eşya koyma bölmesi sayesinde tüm sürücü kabini varyantları düzenli bir yapıya kavuşmuştur.


Verimli ve güvenli yolculuklar

Taşımacılıkta güvenliğin pek çok unsuru bulunur. Sürücünün tehlikeli durumlarda hızlı ve duruma uygun reaksiyon gösterme yeteneğinin yanı sıra asistan sistemleri de büyük önem taşır.

MAN Kamyon & Otobüs departmanı tarafından her iki durum için de yenilikçi çözümler geliştirilmiştir: Profesyoneller için sürücü eğitimleri ve sürücüyü günlük ve zor durumlarda destekleyen elektronik asistan sistemleri


MAN TGS güvenlik donanımları:

  • Tümünü aç Mesafe kontrollü hız sabitleyici (ACC)
  • Aktif sarsıntı istikrarı (CDC)
  • Elektronik stabilite programı (ESP)
  • Şerit takip asistanı (LGS)
  • MAN BrakeMatic®
  • Acil fren asistanı (EBA)

Taşıma verimliliği: Verimli ve sürekli mobilite için program

Güçlü bir ekonomik yapı için sorunsuz işleyen bir mobilite gereklidir. Değerli enerji kaynaklarını korumak için ticari araçların mümkün olduğunca yakıt tasarruflu olarak seyahat etmesi gereklidir. MAN Kamyon & Otobüs sistemi saf yakıt tasarrufu kavramından yola çıkmakta ve müşterilerine toplam işletim giderlerinin azaltılmasına yönelik kapsamlı bir program sunmaktadır.

Uzun yol taşımacılığına yönelik olarak dar sürücü kabinlerini tercih eden şirket sahipleri genellikle MAN TGS - LX sürücü kabini modelini sipariş etmektedir, bu kabin komple yüksek bir tasarıma, çok sayıda eşya gözüne ve opsiyonel olarak talep üzerine iki adet konforlu yatağa sahiptir. MAN Kamyon & Otobüs departmanı tarafından bu geliştirme göz önünde bulundurulmuş ve TGS modelleri uzun yol taşımacılığı ve uluslararası yol taşımacılığı alanlarında daha etkileyici bir noktaya getirilmiştir.

Bu yeni uzun yol taşımacılığı paketi aşağıdaki donanımları içermektedir: Kombi depo - 660 litre veya 760 litre (tüm varyantlar için mevcut), diferansiyel kilidi, bağımsız kalorifer, klima sistemi, yan penelli aerodinamik paketi, havalı sürücü kabini yatağı, sürücü kabini prizi (12 ve 24 Volt). Bu uzun yol taşımacılığı paketi, TGS EfficientLine paketi ile kombine edilebilir yapıdadır. Bu her iki paketle birlikte ekonomik anlamda çok başarılı TGS uzun yol taşımacılığı çözümleri üretilmektedir.

  • Tahrik
  • Hafif yapı
  • MAN TipMatic®
  • MAN Servis sözleşmeleri
  • MAN Telematics®

MAN servis sözleşmeleri Avrupa genelinde geçerlidir

Usulüne uygun bakım ve profesyonel onarım çalışmaları güvenliği arttırmakta ve aracınızın kullanım ömrünü uzatmaktadır. Bu nedenle servis ihtiyacı durumunda ilk tercih noktası mutlaka yetkili bir MAN servis işletmesi olmalıdır, ancak bu sayede müşterilerin güvenilir ve yüksek kalitede bir servis hizmeti almaları mümkün olur. MAN bakım ve onarım sözleşmeleri ile araç sahipleri her zaman garanti altındadır: Asıl işinize konsantre olabilirsiniz, servis işlerini MAN halleder. Yurtdışında da mobilite hizmetlerini sunabilmek için MAN servis sözleşmeleri Comfort, ComfortPlus, ComfortRepair ve ComfortSuper artık Avrupa çapında geçerliliğe sahiptir. Sözleşme türüne bağlı olarak genel bakımlar, yasal olarak öngörülen kontroller veya işletim koşullu aşınmalara neden olabilecek kusurların giderilmesi artık yurtdışında da mümkündür. Bölgesel MAN servis istasyonu bu durumda müşterinin araç filosuna yönelik istekler ile ilgilenir.

Uygun hizmet teklifi

Uzun yol taşımacılığı segmentinde MAN tarafından kapsamlı bir hizmet teklifi sunulmaktadır, bu hizmetler verimlilik teknolojileri ile birlikte toplam işletim giderlerinin düşürülmesini sağlar:

  • MAN ProfiDrive® tarafından sağlanan sürücü eğitimleri
  • Komple aktarma organlarına yönelik servis sözleşmeleri ve dünya çapında satış garantileri (uzun dönemler ve kat edilen km'ler için de)
  • Finansman ve finansal kiralama modelleri - Örneğin MAN Finans tarafından sunulan araç ve GAP sigortaları
  • Daha fazla esneklik için MAN Kiralık araçlar tarafından sunulan geniş kiralık araç teklifi

Aşağıdaki hizmet paketleri özellikle uzun yol taşımacılığındaki kullanımlar için uygundur:

  • MAN Servis: Comfort Super
  • MAN Destek: TeleMatics®
  • MAN Finans: Finansal kiralama