Gelecek doğal gazda: MAN CNG otobüsleri

Egzoz gazı emisyonlarını azaltır, kaynakları korur, hareketliliği garantiler: MAN doğal gaza yöneliyor. Ham petrol miktarı azalıyor, ama global geleneksel ve geleneksel olmayan doğal gaz stokları buna göre çok daha fazla. Bu iki enerji kaynağının arasındaki büyüyen fiyat farkı, doğal gazı dizel ve benzin karşısında en hızlı büyüyen yakıt alternatifi haline getiriyor.

Yıllar içinde elde ettiği bilgi birikimiyle MAN Avrupa'da doğal gazlı otobüsler, doğal gazlı motorlar ve doğal gazlı motorlara sahip otobüs şaseleri konusunda piyasa lideridir.

Portföyümüz: Komple otobüsler, şaseler, motorlar

MAN CNG portföyü, belediye otobüslerinde her talep için uygun çözümler sunar.MAN Lion´s City modellerinin neredeyse bütün tipleri – 12 metre uzunluğundaki solo otobüsten 18,75 metre uzunluğundaki körüklü otobüse kadar – alternatif olarak CNG tahrikli olarak temin edilebilir. Toplam yüksekliği yaklaşık 3.300 mm olan MAN Lion's City CNG otobüsleri, piyasadaki en alçak doğal gazlı otobüslerdir. CNG tahrikli belediye otobüsü şasesi 12 metre alçak taban ve Low-Entry araçlar için ve 18,75 metrelik alçak tabanlı körüklü otobüsler için tasarlanmıştır. Lion's City CNG'nin kalbi, yatay doğal gaz motoru E2876 LUH'tur. Motor iki ayrı güç kademesinde temin edilebilir (228 kW/310 PS ve 200 kW/272 PS).


Tüm dünyada dizel fiyatı ile doğal gaz fiyatı arasındaki mesafe artıyor

Ham petrol miktarının azalması ve buna bağlı fiyat gelişimi neticesinde global gaz rezervleri, tahrik enerjisi için ekonomik bir alternatif oluşturmaktadır.

Kaynak: erdgas mobil GmbH / Tahrikli Araçlar Lojistik ve İmha Federal Birliği (BGL) e.V.





MAN Avrupa'da piyasa lideridir

Avrupa'da MAN, doğal gazlı otobüslerde piyasa ve teknoloji lideridir. MAN komple otobüslerin, şaselerin ve motorların üreticisi olarak bu gelişen pazarda onlarca yıla dayanan bir bilgi birikimine sahibiz.






Biyogazlı MAN CNG otobüsleri neredeyse CO2 üretimi açısından nötrdür

MAN'ın CNG teknolojisi, özel olarak hazırlanan biyogaz kullanıldığında CO2 açısından neredeyse nötr, mükemmel bir standart teknoloji oluşturur. Böylece yaklaşık 1.000 adet biyogazla çalışan MAN CNG otobüsü İsveç'in 23 şehrinde yollardadır - ve bu durum çok güvenilir veriler sunmaktadır: Otobüs başına çalışma performansı 1,5 milyon kilometreye kadar çıkmaktadır.




Çevre için gaz


MAN şehirlerdeki egzoz gazı emisyonunu sürekli olarak azaltmak için çalışmaktadır. MAN doğal gazlı motorları, modern şehir trafiğinin gereksinimlerini karşılayan performans değerlerine sahiptir. Uzun bakım aralıkları, servis kolaylığı ve düşük yakıt maliyetleri size avantaj sağlar.




MAN Lion's City CNG otobüslerin ekonomikliği

Yüksek tedarik ücreti, gazla işletilen MAN otobüslerde belirgin biçimde daha düşük işletme maliyetleriyle dengelenir.Daha düşük yakıt maliyetleri sayesinde 10 yıl ve yılda 60.000 km kullanım durumunda toplam işletme maliyetlerinde (Life Cycle Costs - LCC) yaklaşık %15 tasarruf sağlanır. Daha düşük emisyon değerleri sayesinde daha çevre dostu olmasının yanı sıra MAN CNG belediye otobüsleri ekonomik olarak da çekici bir alternatif oluşturur.

  1. Doğal gazla çalışan bir Lion's City otobüsün tedarik fiyatı, dizel motorlu bir Lion's City otobüse göre çok fazla değildir (+%18).
  2. CNG otobüslerde servis maliyetleri, teknolojiye bağlı olarak dizel otobüs giderlerinden biraz daha fazladır (+%8).
  3. Doğal gaz için yakıt maliyeti dizelden belirgin biçimde düşüktür (-%40).
  4. Doğal gaz ile çalışan bir Lion´s City otobüs, aynı seriden dizel bir otobüse göre toplam işletme maliyetlerinde, belirgin biçimde düşük yakıt maliyetleri sayesinde yaklaşık %15 tasarruf sağlar.


Teknoloji ve Çevre

MAN, gazlı motorlar ve otobüsler geliştirme konusunda onlarca yıla dayanan bir bilgi birikimi mevcuttur. Sonuç ortada: En son CNG motorları mükemmel egzoz emisyon değerlerine sahiptir. Böylece E2876 egzoz gazı emisyonları, sıkı Euro 6 sınır değerlerinin bile belirgin biçimde altında kalır. Euro 6 dizel motorların aksine çok güç harcayan egzoz yeniden işleme teknikleri ve ilave işletme maddeleri gerekli değildir. MAN'ın CNG motorları AdBlue® kullanmayan 3 yollu katalitik konvertörler yardımıyla kendi standartlarını belirler.


Araçtaki Gaz Sistemi

MAN Lion´s City CNG tavanının aerodinamik kapağı altında bir basınçlı gaz haznesi mevcuttur. Burada doğal gaz, 200 bar çalışma basıncıyla depolanır. Azami 10 gaz şişesi (plastik veya alüminyum kompozit şişeler) modüler depolama sisteminde kullanılabilir. Böylece körüklü otobüslerde bile 500 km'lik bir menzil sağlanabilir.




Onlarca Yıla Dayanan Bilgi Birikimi

MAN, geçtiğimiz yıllar içinde gazlı motorların geliştirilmesi konusunda kapsamlı bir mühendislik bilgi birikimi oluşturmuştur. Bunun için geçmişteki yanmalı varyantlar (fakir motorlar, fakir karışımlı motorlar, kesin oranlı motorlar) ve yapı biçimleri (yatay ve dikey) incelenmiştir. Sonuç göz kamaştırıcı: En son Euro 6 motorları mükemmel egzoz emisyon değerlerine sahiptir.










MAN CNG motoru E2876 egzoz gazı emisyonları

Ticari araçlardaki izin verilen egzoz gazı sınır değerlerinin gelişimi çok dinamiktir. 1992 yılında ilk defa ortaya çıkan egzoz gazı normlarından bu yana, sınır değerler azot oksit için %97 ve partiküller için %98 azalmıştır. Yine de MAN E2876 egzoz gazı emisyonları, Euro 6 tarafından talep edilen sınır değerlerin belirgin biçimde altındadır.

Biyogaz için uygun

MAN CNG motorların önemli bir avantajı da özel olarak hazırlanan biyogaz ile çalışmaya uygun olması ve buna bağlı olarak CO2 emisyonlarında ek bir azalma sağlamasıdır. Böylece biyometan ile çalışan bir Lion's City, 12 yıllık bir çalışma ömrü boyunca 39.000 ton CO2 tasarrufu sağlayabilir.


MAN Lion´s City GL CNG, “Bus of the Year 2015" olarak seçilmiştir

Şehir içi hat otobüsü MAN Lion´s City GL CNG, “Bus of the Year 2015" olarak ödüllendirilmiştir. "Bus Euro Test" sırasında gazlı ve körüklü otobüs, uluslararası uzman gazetecilerden oluşan jüriyi ikna etmiştir. Bu ödül, otobüs sektöründeki en etkileyici ödüldür. MAN Lion's City GL CNG, Euro 6 standardında uygun olan CNG tahrikli otobüsüyle çok az zararlı madde üreten, iklime zarar vermeyen ve aynı zamanda çok ekonomik bir şehir trafiği çözümü sunar. Biyogaz veya e-gaz ile çalışabilen bu körüklü otobüs CO2 açısından neredeyse nötrdür ve bu sayede Full-Electric-Vehicle düzeyinde çalıştırılabilir (Well-to-Wheel). "Bus of the Year 2015" ödülünü alırken Lion's City GL CNG'nin son derece yüksek yolcu hacmine uygun olarak tasarlanan araç konsepti de çok etkili olmuştur.


Araç konsepti: Daha kısa durma süresi, daha fazla yolcu

Azami 142 yolcu taşıma kapasiteli 18,75 metre uzunluğundaki körüklü otobüs, yüksek yolcu hacimli şehir içi hatlar için idealdir. Çift katı genişlikteki beş kapısıyla optimum yolcu akışı ve böylece çok daha kısa durma süresi sağlar.Böylece otobüs işletmecileri daha az otobüs çalıştırabilir ve maliyetleri düşürerek daha fazla kâr elde ederler. Birinci sınıfı MAN Lion's City GL CNG'nin iç mekanındaki koltuk mimarisi de iniş ve biniş için daha kısa yol ve daha az zaman harcama amacıyla tasarlanmıştır.

İç mekan: Yüksek konfor, yenilikçi donanım

Yolcu akışı optimizasyonunu arttırmak için "Bus of the Year 2015" dokuz bilet makinesiyle donatılmıştır. Bu makinelerde akıllı telefonlarla alınan biletler de taranabilir.Ayrıca bu hat otobüsü ücretsiz bir WLAN-Hotspot üzerinden internet erişimi de sağlar. Aydınlık ve rahat otobüs atmosferi elde etmek için MAN Lion's City GL CNG LED aydınlatmalar, tavan kapakları ve yarı saydam körüklerle donatılmıştır.



CNG motor:Doğal gaz, biyogaz veya e-gaz işletimi, Euro 6'ya uygundur

Son derece ekonomik MAN E2876 CNG motoru doğal gazla, biyogazla ve e-gazla çalışmak üzere tasarlanmıştır ve 310 PS güç üretir. Kısa mesafeli yolcu taşımacılığında maksimum düzeyde çevre dostu işletim ve sürüş konforu için ayrıca 4 vitesli otomatik şanzıman, Sensotop kumandası ve Retarder da mevcuttur. MAN Lion's City GL CNG tavanındaki CNG tankları 2.050 litre hacimleriyle büyük bir kullanım menziline sahiptir.


Tanıtım filmi için tıklayınız.