Geleceğe yönelik süreklilik – Yeni MAN Lion´s City Hibrit

MAN Lion´s City Hibrit, geleceğe yönelik şehiriçi trafiği için en uygun çözüm niteliğindedir. Yenilikçi Hibrit tahrik konsepti EfficienyDesign, uzun süreli sürüşleri en üst seviyede ekonomi ile birleştirmektedir. Minimum emisyon oranları ile maksimum taşıma verimliliği elde edilmektedir. Bu sayede MAN Hibrit otobüsünün % 30'a kadar yakıt tasarrufu yapması ve yılda 10 000 litreye kadar daha az dizel yakıt kullanması mümkün olmaktadır — Aynı zamanda CO2 atımı da bu yenilikçi teknolojiden faydalanmaktadır: MAN Lion´s City Hibrit otobüsleri tarafından çevre yükü, bilinen motor donanımlı diğer şehiriçi otobüslere kıyasla yılda 26 ton CO2 oranında azaltılmaktadır. Modern hibrit tahriği sadece çevreyi ve bütçeyi korumakla kalmayıp, aynı zamanda duraklardaki ses ve egzoz gazı emisyon değerlerini düşürerek şehiriçi yaşam kalitesini de arttırmaktadır.


Ekonomik

Şehiriçi toplu taşımacılık sürekli kalkış ve frenleme gerektiren bir süreçtir. Bu sürüş şekli sadece zamandan değil, aynı zamanda enerjiden de çalmaktadır; bu enerji fren enerjisi geri kazanım teknolojisi ile tekrar kullanılabilmekte ve boşa gitmemektedir. Her frenleme işlemi sırasında, diğer tahriklere yönelik olarak kullanılmayan bir enerji açığa çıkar. Bu yenilikçi tahrik teknolojisi "Enerji geri kazanımı" sürecinde kazanılan frenleme enerjisini otobüsün aerodinamik tavan kapağının altına yerleştirilmiş olan yüksek kapasiteli kondansatörlerde saklamaktadır. Bu depolanan enerji daha sonradan tekrar elektro motor tahriğinde kullanılır, örneğin duraklardaki emisyon değerleri açısından düşük ve sessiz kalkışlar için.


Çevre Dostu

MAN Lion´s City Hibrit şehiriçi trafiğinde çevre dostu sürüşü ile lider örnek niteliğindedir. Bu otobüs % 30'a kadar yakıt tasarrufu sağlamakta ve atmosfere bilinen tahrikli diğer şehiriçi otobüslere kıyasla çok daha az CO2 emisyonu salınımı yapmaktadır. Bunu sağlayan yenilikçi hibrit teknolojisidir, bu teknoloji tüketim cimrisi yanmalı motorları yüksek verimlilikte çalışan elektrik motorları ile kombine etmektedir. Yenilikçi MAN konsepti: Bu sayede MAN Lion´s City birçok ödül kazanmıştır, "Ökoglobe 2011" kapsamında "Kamusal trafikteki araç yenilikçiliği" alanında kazandığı ödül de bunlardan biridir.


Tasarruflu

Kırmızı ışıklar, trafik ve birçok durak – Şehir trafiğinde bir toplu taşıma otobüsünün dizel motoru % 40 oranında rölantide çalışmaktadır. MAN Enerji yönetimi birimi sayesinde MAN Lion´s City Hibrit otobüsü bu oran üzerinden % 30'a kadar daha az yakıt tüketmektedir. Akıllı Stop-Start teknolojisi sayesinde motor araç durmalarında otomatik olarak kapanmakta ve bu sayede yakıt tüketimi yılda 10 000 litre dizele kadar azaltmaktadır - Kullanım profiline bağlı olarak.


Sessiz

MAN Lion´s City Hibrit otobüsünün modern hibrit teknolojisi sadece çevre dostu olmakla kalmaz, şehiriçi yaşam kalitesini de arttırır. Konvansiyonel ve elektrikli motorlara yönelik kombinasyon havaya atılan zararlı madde oranını önemli ölçüde azaltır ve kalkışlar sırasındaki gürültü derecesini düşürür — Avrupa genelindeki şehir trafiklerinde ve metropollerde sürekli karşılaşılan bir durumdur, MAN Hibrit otobüslerinin günlük kullanımı sayesinde önemli ölçüde iyileştirme kaydedilmiştir.


Yüksek verimlilik derecesi ile çalışan dizel motor

MAN Lion´s City Hibrit, yakıt tüketiminde cimri Common Rail motorun dinamik kuvvetini temel almaktadır. Maksimum % 45 ile tüm yanmalı motorlar içerisinde en yüksek verimlilik derecesine sahiptir ve bu sayede gerekli enerjiyi yüksek performans alternatörüne gönderebilmektedir. Bu altı silindirli motor daha fazla sürüş gücü gerektiği durumlarda devreye sokulabilir. Otobüsün ivmelenmesi prensip olarak elektriklidir ve bu nedenle emisyonsuzdur.

Motora genel bakış - MAN Lion´s City Hibrit

MAN Lion´s City Hibrit modelinde elektrikli tahrik konsepti bir elektrikli yüksek güç deposu ile kombine edilmiştir. Lion´s City Hibrit için Euro 6 versiyonu mevcuttur. Teknik bilgiler:


Şanzıman – Hibrit tahrik sistemi

MAN Lion´s City Hibrit modeli, çekiş gücü kesilmesi yaşanmayan kademesiz bir hibrit tahrik sistemini kullanmaktadır.

Hibrit tahrik sisteminin odak noktasında fren enerjisinin yeniden kullanımı yer almaktadır (enerji geri kazanımı). Frenleme işlemi sırasında üretilen fren enerjisi saklanır ve örneğin kalkış işlemi için kullanılabilir.


Güvenli ve verimli sürüş

Gelecekte güvenliğe, kalite ve güvenilirliğe yönelik beklentiler giderek artacaktır.

Çok sayıda teknik geliştirme ve yenilik daha ilk bakışta göze çarpmaktadır – örneğin ham madde alanında, tahrik sisteminde, yürüyen aksamda veya yardımcı sistemlerde. Bu alanda da MAN otobüsleri eksiksizdir.


MAN Lion´s City Hibrit* güvenlik donanımları:

  • Elektronik fren sistemi (EBS)
  • Lastik basıncı kontrol sistemi (TPM)
  • Yangın koruması
  • Burulma emniyetli iskelet yapısı


Şehir trafiğinde her zaman verimli sürüş

MAN Lion´s City Hibrit'e yönelik en önemli artılardan bir sağladığı verimliliktir. Seri üretim bir hibrit tahrik sistemi ile ulaşılan yakıt tasarrufu değerleri son derece etkileyicidir. Kullanım profiline bağlı olarak bir hibrit otobüs şehiriçi trafiğinde dizel araçlarla aynı taşıma kapasitesine ulaşabilmektedir, fakat yakıt tüketimi % 30 oranında daha az olmaktadır. Bu durum yüksek verimlilikte tasarlanan elektrik tahriği ile konvansiyonel yanmalı motorların akıllı kombinasyonu sayesinde sağlanmaktadır.

  • Dizel motor kayıtsızlaştırması
  • Güçlendirme (ivmelenme)
  • Fren enerjisi geri kazanımı (geri kazanım)
  • Stop-Start otomatiği


Konforlu iç mekan

Lion´s City Hibrit şehiriçi düzenli hat trafiğine yönelik en zorlu gereksinimleri bile rahatlıkla karşılamaktadır. İç mekanı davetkar bir yapıdadır ve aydınlık atmosferi harmonik bir ambiyans sunmaktadır. Sol arka tarafa dikey olarak monte edilmiş Common Rail motoru sayesinde yolcular için daha fazla alan kullanıma sunulmuştur. Cömert bir kullanım alanı sunan rahat koltuk sıralarının haricinde sağ arka kısımda 2,30 metre tavan yüksekliğine sahip bir ayakta durma platformu da mevcuttur. Opsiyonel donanım olarak üç koltuklu bir oturma sırası da eklenebilir.


Atmosfer

Oturma yerleri

Lion´s City Hibrit maksimum 98 yolcu kapasitelidir – 36 MAN City çanak tipi koltuk ve 62 kişilik ayakta durma yeri. Oldukça cömert bir kullanım alanı sunan konforlu ve ergonomik koltukların haricinde ayakta seyahat eden yolcular da çok sayıdaki tutma çubukları ve tutamaklar sayesinde güvenli bir sürüş imkanı bulmaktadır. Ayrıca bu koltuklar destek tertibatlarına gerek duyulmayacak şekilde tasarlanmıştır, vandalizme karşı dayanıklıdır ve temizlenmesi kolay döşemelere sahiptir.





Klima sistemi

Lion´s City Hibrit içinde konforlu bir iç mekan sıcaklığını mümkün kılan elektrikli bir klima sistemi kullanıma sunulmuştur.





Eşya rafı

MAN Lion´s City Hibrit tasarımında iç mekan gereksinimlerine yönelik en küçük ayrıntılar dahi düşünülmüştür. Yolcuların bagajları için güvenli bir taşımayı mümkün kılan çok sayıda yük bölmesi ve pratik eşya gözü mevcuttur.




Biniş ve İnişler

Kademesiz kapı eşiği

MAN Lion´s City Hibrit alçak tabanlı olarak tasarlanmıştır, bu sayede mümkün olan en konforlu biniş ve inişler sağlanmaktadır. Kademesiz biniş ve inişleri sağlayan kapı eşiğinin maksimum yüksekliği 320 mm'dir. Aks indirme fonksiyonu sayesinde bu yükseklik 80 mm daha alçaltılabilir. Yolcu bölümündeki kademesiz düz ayak zemin yolculara, koltuklarına giderken ve araçtan inerken güvenli yürüme imkanı sunmaktadır.

Otobüs sürücüleri için kokpit

Sürücü bölümündeki sürücüye yönelik yüksek beklentiler tam olarak karşılanmakta ve bu beklentiler kokpit tasarımının temelini oluşturmaktadır. Bu sayede MAN Lion´s City Hibrit modellerinde en küçük ayrıntılar dahi sürücü ihtiyaçları doğrultusunda optimize edilmektedir. Sonuç: Kolay anlaşılır ve rahat erişilir kumanda elemanları ve her zaman okunabilir, kullanımı kolay ve iyi tasarlanmış gösterge panelleri. Merkez elemanı olarak LC ekran yerleştirilmiştir, bu ekran üzerinden sürücünün en önemli işletim ve diyagnoz verilerine ve tüm araç bildirimlerine ulaşması mümkün olmaktadır. Sürücünün hiçbir zaman oryantasyonunu kaybetmemesi için alçaltılmış ön cam ve tüm çevreye yönelik mükemmel görüş sağlayan katlanır geniş açılı aynalar kullanıma sunulmuştur.

Konforlu sürücü çalışma yeri

MAN Lion´s City Hibrit'in ergonomik yapıda tasarlanan kokpitinde sürücüyü kullanımı kolay ve anlaşılır gösterge panellerinin yanında ayrıca optimum yer ihtiyacını karşılayan bir kullanım konforu da beklemektedir. Kişisel beklentileri karşılayabilmek adına sürücü koltuğu ve direksiyon istek doğrultusunda ayarlanabilir yapıda tasarlanmıştır. Bu sayede sadece ergonomik yapı desteği sunulmamış aynı zamanda uzun sürüşlerde yorgunluğu azaltan bir sürücü bölümü yaratılmıştır. Sürücünün üst bölümünde yer alan pratik ve kapatılabilir saklama gözleri ihtiyaca tam olarak cevap verecek büyüklüktedir. Burada opsiyonel olarak iç mekanın denetlenmesini sağlayan bir LCD monitör de monte edilebilmektedir. Ayrıca ilave olarak kabin kapısına bir bilet kutusu entegre edilebilmekte ve farklı şekillerde iç mekan tasarımına uyumlu hale getirilebilmektedir. Alternatif olarak VDV sürücü bölümü de kullanıma sunulmuştur.

Genel bakışta öne çıkanlar:

  • Yüksek kullanım konforu sunan ergonomik kokpit
  • Geliştirilmiş menü ve tuş tasarımlarına sahip kolay anlaşılır gösterge çerçevesi
  • Yorgunluğu azaltıcı sürüşler için ergonomik ve ayarlanabilir koltuk
  • Yüksekliği ve eğimi ayarlanabilir direksiyon
  • İşletim ve diyagnoz verilerinin görüntülenmesi için LC ekran
  • Aşağı indirilmiş ön cam ve geniş açılı aynalar sayesinde iyi bir görüş alanı
  • Sürücü ve refakatçi için pratik, kapatılabilir saklama gözleri
  • Alçaltılmış ön cam ve katlanır geniş açılı aynalar sayesinde optimum görüş alanı