MAN TGS – Uzun yol taşımacılığında verimlilik ve ekonomi

MAN TGS ulusal ve sınır yakını uzun yol taşımacılığı ve ağır yük yakın mesafe, belediye ve şantiye taşımacılığındaki üstün özellikleri ile dikkat çekmektedir. Gerekli olan dinamik özellikler torku güçlü Common Rail motorlar ve otomatikleştirilmiş MAN TipMatic® vites sistemi tarafından sağlanmaktadır. Yüksek taşıma kapasitesi, benzersiz ergonomisi ve ekonomik yapısı sayesinde MAN TGS uzun yol taşımacılığındaki standartları yeniden belirlemektedir.

Çok sayıda akıllı asistan sistemi ve yenilikçi teknolojiler daha fazla sürüş konforu, en üst seviye verimlilik ve artı bir taşıma güvenliği olarak kullanılmaktadır. Bu sistemler sürücünün uzun yol sürüşlerindeki yükünü hafifletmekte ve hedefine hızlı ve zamanında ulaşmasını sağlamaktadır.

Uzun yolculuklar için MAN TGS'nin modern sürücü kabinleri yüksek kalitede bir iç mekan sunmaktadır. Yeni MAN TGS'yi keşfedin.


Güvenilir

2002 senesinden beri MAN TGS uzun yol taşımacılığında sağlamlık ve güvenilirlik anlamına gelmektedir. Çok sayıda yenilikçi sürüş asistanı sistemi sayesinde hedefine güvenli şekilde ve zamanında varabilmektedir. Gerekli olan taşıma emniyeti Elektronik stabilite programı (ESP), Mesafe kontrollü hız sabitleyici (ACC) veya Şerit takip asistanı (LGS) gibi seri teknolojiler sayesinde sağlanmaktadır, Bu sistemler uzun yol sürüşlerinde sürücünün yükünü hafifletmekte ve kritik sürüş durumlarının yaşanmamasına katkıda bulunmaktadır.

(Emergency Brake Assist) (EBA) Acil fren asistanı sürücüyü, önde giden veya sabit duran araçlara yönelik çarpışma tehlikesi hakkında uyarır ve gerekirse acil durumda kendiliğinden bir frenleme gerçekleştirir. Aktif sarsıntı istikrarı CDC (Continuous Damping Control) ağırlık merkezi yüksek olan araçlarda geliştirilmiş sürüş emniyeti için kullanılır, örneğin değiştirilebilir köprülü kamyonlar veya odun taşıma kamyonları.


Yüksek Taşıma Kapasitesi

Araç ne kadar hafif olursa, o kadar fazla taşıma kapasitesine sahip olur ve o kadar az yakıt tüketir. MAN TGS-TS'nin (yakıt tankeri) özellikle hafif şasi yapısı çok dayanıklı ince taneli çelikten üretilmiştir ve bu nedenle bükülmelere karşı son derece dayanıklıdır. Ağır yük taşımacılığındaki yeni üretim serisi hafif yapısı ile dikkat çekmektedir, Euro 6 egzoz emisyonu yeniden işleme sistemi kapsamında aracın boş ağırlığı sadece 200 kg artış göstermiştir.


Üzerine Donanım Eklenebilir

Şasiye yönelik düz üst kenar sayesinde her türde tavan aksesuarı hızlı ve ekonomik bir şekilde MAN TGS'ye monte edilebilmektedir. Mevcut delikli paneller sayesinde ilave montajlar ve değişlikler sorunsuz şekilde yapılabilmektedir. Sürücü kabininin arka kısmında bulunan şasi boş alanı gerekirse ilave montaj parçaları için kullanılabilir, örneğin vinç montajı için. Farklı aks mesafeleri sayesinde MAN TGS farklı depolar ve Euro ve hacimli konteynerler için konfigüre edilebilmektedir.


Ekonomik

Ulusal uzun yol taşımacılığında ve orta mesafeli sürüşlerde MAN TGS ekonomik yapısı ile dikkat çekmektedir. Düşük boş ağırlığı sayesinde ortalamanın üzerinde bir taşıma kapasitesine sahiptir. MAN motorlarına yönelik yenilikçi Common Rail enjeksiyon sistemi yüksek bir güç yoğunluğunu ve düşük bir yakıt tüketimini mümkün kılmaktadır.


Verimlilik güçlü bir tahrik gerektirmektedir

Yeni Euro 6 egzoz gazı teknolojisine sahip MAN kamyonları; test edilmiş ve onaylanmış motor teknolojilerini, mükemmelleştirilmiş elemanları ve birbirleriyle mükemmel uyumlu teknolojileri içermektedir. Buradaki ana noktayı torku güçlü altı silindirli motorlar oluşturmaktadır. Ekstra düşük emisyon değerlerine ulaşmak için, MAN tarafından Common Rail enjeksiyon, egzoz gazı geri beslemesi (AGR), selektif katalitik redüksiyon (SCR) ve dizel partikül filtresi (DPF/CRT) gibi teknolojiler kullanıma sunulmaktadır. Sonuç: Euro 6 kapsamındaki MAN motorları yakıt tüketimi ve AdBlue® tüketiminde standartları yeniden belirlemektedir.

Aktarma organları — Verimlilik örneği:

  • Euro 6'da 480 PS güce kadar D20 ve D26 serileri altı silindirli Common-Rail dizel motorlar
  • Devreye sokulabilir ön tahrik MAN HydroDrive®
  • Otomatikleştirilmiş manüel şanzıman MAN TipMatic® - Direct Drive ve Overdrive versiyonları
  • Maksimum yakıt tasarrufu için özel aktarma oranlarına sahip verimli akslar


En yüksek güvenilirlik için kendini kanıtlamış teknoloji

1 Ocak 2014 tarihinden itibaren, Avrupa'daki tüm yeni ruhsatlı kamyonlar için Euro 6 egzoz gazı normu geçerlidir. Bu standardın gerekliliklerini yerine getirebilmek için MAN, tüm mühendislik bilgisini Euro 6 motorların geliştirilmesine adamıştır. Common Rail, egzoz gazı geri beslemesi (AGR), selektif katalitik redüksiyon ve dizel partikül filtresi (DPF/CRT) gibi kilit öneme sahip teknolojiler MAN tarafından seri üretimde zaten senelerdir kullanılmaktadır. Bu üstün teknolojiler Euro 6 için bir araya getirilmiş ve birbirleriyle optimum uyuma sahip olmaları sağlanmıştır. Sonuç: MAN motorlarının Euro 6 modeli de, rakiplerine kıyasla daha ekonomik tüketimli ünitelerdir.


Şanzıman — Vites geçişlerinde verimlilik

MAN TGS için birinci sınıf alternatiflerle şanzıman seçimi yapılması mümkündür: Manüel şanzımanlar 16 vitesli ve Servo-Shift-sistemli (daha düşük vites sürtünmesi ve kısa vites yolu için) olarak Overdrive ve Direktdrive şanzıman tipleri ile sunulmaktadır; opsiyonel olarak MAN ComfortShift fonksiyonu da temin edilebilmektedir. Burada sürüş işletiminde debriyaj, vites kolundaki bir düğme üzerinden kumanda edilir ve debriyaj pedalına basılmasına gerek kalmayacak derecede verimli geçişler sağlar. Tempomat ComfortShift viteslerde aktif kalır.

Verimlilik artışı: MAN TipMatic®

Otomatikleştirilmiş on iki vitesli MAN TipMatic® şanzımanın kullanımı son derece kolaydır, sürücü tarafından tam otomatik olarak veya direksiyondaki dokunmatik kol üzerinden manüel olarak kullanılabilir. Debriyaj pedalına ve vites koluna ihtiyaç yoktur. Sürücünün dikkati dağılmaz ve dikkatini tamamen trafik akışına verebilir. Direktdrive ve Overdrive modelleri ile sunulan MAN TipMatic® şanzıman son derece ekonomik yapıdadır, yakıt tüketiminin azaltılmasına katkıda bulunur ve aktarma organlarını korur. Ayrıca diğer şanzıman türlerine kıyasla 70 kg'lık bir ağırlık avantajı sağlar. Rampalarda da sorunsuz bir sürüş yapılabilmesi için entegre edilmiş kalkış yardımı MAN EasyStart kullanılmaktadır.


Üstün şasi varyantları

MAN TGS modeli çok sayıda geçerli ön aks yüküne sahip 2, 3 ve 4 akslı şekilde sunulmaktadır - Düz yay/havalı süspansiyon ve tam havalı süspansiyon ve Euro römorklu araçlara ve Hacim römorklu araçlara yönelik farklı donanım yükseklikleri mevcuttur.

Araç yüksekliklerinin dört katı

MAN, TGS modelini; normal yükseklikteki model, daha fazla zemin mesafesi sunan orta yükseklikteki model, tüm tekerleklerden çekiş yüksekliğindeki model ve hacimli taşımalara yönelik ekstra alçak şasi üst kenarlı ultra-alçak versiyon olarak kullanıma sunmaktadır


Üzerine donanım eklenme kabiliyeti - İyi bir şasi, stabil bir taban

Çok dayanıklı ince taneli çelikten üretilmiş şasi, düşük bir net ağırlık ve üstün donanım eklenme kabiliyeti ile birlikte yüksek bir kırılma ve bükülme mukavemeti sunmaktadır. Serbest yapıdaki şasi üst kenarı sayesinde her türde tavan aksesuarı hızlı ve ekonomik bir şekilde monte edilebilmektedir. Mevcut delikli paneller sayesinde, ilave montaj ve donanım eklemeleri kolaylıkla yapılabilmekte ve zaman alıcı delme işlemlerine gerek kalmamaktadır. Çevre dostu su bazlı boyalar kullanılarak oluşturulmuş modern boyama konsepti tüm karoseri ve şasi parçaları için güvenilir bir korozyon korumasını garanti etmektedir.



LX sürücü kabini

MAN TGS LX sürücü kabini uzun mesafe sürüşlerinde tam bir ev konforu, yeterli bir kullanım alanı ve optimum görüş açısı sunmaktadır. Sürücü tarafından komple dikey durma alanı kullanılabilmekte ve gerekirse arka alana ilave bir yatak eklenebilmektedir. Hafif yapıdaki sürücü kabini doğrudan ekonomi üzerinde olumlu etkilere sahiptir: Kabin yapısı sayesinde aracın ön kısmı EURO 6 kapsamında aerodinamik yapıda optimize edilmiştir ve tamponlara büyütülmüş soğutma havası delikleri yerleştirilmiştir. Burada sadece araç radyatöründen gelen hava akımı arttırılmamış, aynı zamanda yakıt tüketimi de minimize edilmiştir.

B direği arkasındaki pencere, kabin içine daha fazla gün ışığının girmesini sağlar ve dar açılı girişlerde sol arka tarafa daha iyi bir görüş açısı sunar.

Sürücü için avantajlar:

  • Daha düşük giriş yüksekliği
  • Ön yolcu koltuğunun önünde komple yüksek tasarım
  • Bagaj ve kişisel eşyalar için iyi bir saklama gözü kapasitesi
  • Sürücü bölümüne yönelik iyi bir çevresel ve genel görüş alanı
  • İki sürücülü uzun sürüşler için rahat yataklar


Şirket sahibi için avantajlar:

  • İlgili yük kapasitesi avantajı ile düşük net ağırlık
  • İlgili römorklarla bağlantılı dar alın yüzeyi sayesinde düşük hava direnci (yakıt tüketimi) - Esnek kullanıma uygun

Çalışma Konforu

Hem aerodinamik hem konforlu

Araca kazandırılan aerodinamik yapı, aracın hem görsel olarak hem de ekonomik olarak daha da geliştirilmesini sağlamıştır. İç mekanda ise sürücüleri, yüksek kalitede koltukların ve geliştirilmiş ergonomik yapının bulunduğu bir donanım beklemektedir. Test edilmiş inşaat kamyonu ve çekici sürücü kabini, yüksek konforu ve uygun iki kademeli bir giriş yüksekliği sayesinde ikna edicidir. Büyük bir yatakla donatılmış olup çok seçenekli eşya koyma imkanlarına sahip bu kabin orta mesafeli yolculuklardaki kullanımlar için oldukça uygun bir seçenektir. Olası refakatçiler için ikinci bir yatak da entegre edilmiştir.


Daha fazla ergonomi ve stil

Gözü almayan göstergeler kolay anlaşılır yapıdadır; kumanda elemanları ise mantıklı bir şekilde sıralanmış ve kolay erişilir durumda bulunmaktadır. Standart donanım olarak monte edilen çok fonksiyonlu direksiyon ile şimdi her şeyi en iyi şekilde kontrol altına alabilirsiniz. Ellerinizi direksiyondan çekmeden, araç bilgilerini çağırabilir, telefon çağrılarına cevap verebilir ve radyo ayarlarını değiştirebilirsiniz. LX sürücü kabini özellikle inşaat alanı, depo veya silo araçlarında rahatlıkla kullanılabileceği gibi, soğuk içecek ve inşaat malzemesi taşımacılığına da son derece uygundur.

Girin ve Yerinizi Alın

-Stil dolu ambiyans, yüksek kalitede malzemeler
-Göz almayan göstergeleri ve çok fonksiyonlu direksiyon simidi olan sürücü oryantasyonlu kokpit
-LCD ekranlı ve sezgisel menü yönlendirmeli merkezi gösterge paneli
-Vücuda uygun tasarımlı ve kişisel ayarlama imkanlı koltuklar
-Mükemmel iç mekan sıcaklığı için otomatik klima
-Talep doğrultusunda ilave ısıtma cihazları



Ev Konforu


Sürücü nasıl hissederse öyle sürer

5 bölgeli yatak latasına ve soğuk köpük minderlere sahip iki adet yatak - talep üzerine 7 destek bölgesi ile - birinci sınıf bir uyku konforu sunmaktadır. Değiştirilebilir minderlere yönelik kumaş kılıf nefes alan yapıdadır ve yıkanabilir. Yatak ölçüleri de her talabe cevap verecek niteliktedir. Alt yatak yüzeyi 1,71 metrekare, üst yatak yüzeyi ise 1,50 metrekaredir — Rahat hissetmeniz için gereken alan mevcuttur.

Düzenli ve hafif yapıda tasarlanmıştır.

Bagaj parçaları ve kişisel eşyalara yönelik çok sayıda eşya koyma bölmesi sayesinde tüm sürücü kabini varyantları düzenli bir yapıya kavuşmuştur.


Verimli ve Güvenli Yolculuklar

Taşımacılıkta güvenliğin pek çok unsuru bulunur. Sürücünün tehlikeli durumlarda hızlı ve duruma uygun reaksiyon gösterme yeteneğinin yanı sıra asistan sistemleri de büyük önem taşır.

MAN Kamyon & Otobüs departmanı tarafından her iki durum için de yenilikçi çözümler geliştirilmiştir: Profesyoneller için sürücü eğitimleri ve sürücüyü günlük ve zor durumlarda destekleyen elektronik asistan sistemleri



MAN TGS Güvenlik Donanımları

  • Mesafe kontrollü hız sabitleyici (ACC)
  • Aktif sarsıntı istikrarı (CDC)
  • Elektronik stabilite programı (ESP)
  • Şerit takip asistanı (LGS)
  • MAN BrakeMatic®
  • Acil fren asistanı (EBA)


Taşıma verimliliği: Verimli ve Sürekli Mobilite İçin Program

Güçlü bir ekonomik yapı için sorunsuz işleyen bir mobilite gereklidir. Değerli enerji kaynaklarını korumak için ticari araçların mümkün olduğunca yakıt tasarruflu olarak seyahat etmesi gereklidir. MAN Kamyon & Otobüs sistemi saf yakıt tasarrufu kavramından yola çıkmakta ve müşterilerine toplam işletim giderlerinin azaltılmasına yönelik kapsamlı bir program sunmaktadır.

Uzun yol taşımacılığına yönelik olarak dar sürücü kabinlerini tercih eden şirket sahipleri genellikle MAN TGS - LX sürücü kabini modelini sipariş etmektedir, bu kabin komple yüksek bir tasarıma, çok sayıda eşya gözüne ve opsiyonel olarak talep üzerine iki adet konforlu yatağa sahiptir. MAN Kamyon & Otobüs departmanı tarafından bu geliştirme göz önünde bulundurulmuş ve TGS modelleri uzun yol taşımacılığı ve uluslararası yol taşımacılığı alanlarında daha etkileyici bir noktaya getirilmiştir.

Bu yeni uzun yol taşımacılığı paketi aşağıdaki donanımları içermektedir: Kombi depo - 660 litre veya 760 litre (tüm varyantlar için mevcut), diferansiyel kilidi, bağımsız kalorifer, klima sistemi, yan penelli aerodinamik paketi, havalı sürücü kabini yatağı, sürücü kabini prizi (12 ve 24 Volt). Bu uzun yol taşımacılığı paketi, TGS EfficientLine paketi ile kombine edilebilir yapıdadır. Bu her iki paketle birlikte ekonomik anlamda çok başarılı TGS uzun yol taşımacılığı çözümleri üretilmektedir.


  • Tahrik
  • Hafif yapı
  • MAN TipMatic®
  • MAN Servis sözleşmeleri
  • MAN Telematics®

MAN Servis Sözleşmeleri Avrupa Genelinde Geçerlidir

Usulüne uygun bakım ve profesyonel onarım çalışmaları güvenliği arttırmakta ve aracınızın kullanım ömrünü uzatmaktadır. Bu nedenle servis ihtiyacı durumunda ilk tercih noktası mutlaka yetkili bir MAN servis işletmesi olmalıdır, ancak bu sayede müşterilerin güvenilir ve yüksek kalitede bir servis hizmeti almaları mümkün olur. MAN bakım ve onarım sözleşmeleri ile araç sahipleri her zaman garanti altındadır: Asıl işinize konsantre olabilirsiniz, servis işlerini MAN halleder. Yurtdışında da mobilite hizmetlerini sunabilmek için MAN servis sözleşmeleri Comfort, ComfortPlus, ComfortRepair ve ComfortSuper artık Avrupa çapında geçerliliğe sahiptir. Sözleşme türüne bağlı olarak genel bakımlar, yasal olarak öngörülen kontroller veya işletim koşullu aşınmalara neden olabilecek kusurların giderilmesi artık yurtdışında da mümkündür. Bölgesel MAN servis istasyonu bu durumda müşterinin araç filosuna yönelik istekler ile ilgilenir.

Uygun Hizmet Teklifi

Uzun yol taşımacılığı segmentinde MAN tarafından kapsamlı bir hizmet teklifi sunulmaktadır, bu hizmetler verimlilik teknolojileri ile birlikte toplam işletim giderlerinin düşürülmesini sağlar:

  • MAN ProfiDrive® tarafından sağlanan sürücü eğitimleri
  • Komple aktarma organlarına yönelik servis sözleşmeleri ve dünya çapında satış garantileri (uzun dönemler ve kat edilen km'ler için de)
  • Finansman ve finansal kiralama modelleri - Örneğin MAN Finans tarafından sunulan araç ve GAP sigortaları
  • Daha fazla esneklik için MAN Kiralık araçlar tarafından sunulan geniş kiralık araç teklifi

Aşağıdaki hizmet paketleri özellikle uzun yol taşımacılığındaki kullanımlar için uygundur:

  • MAN Servis: Comfort Super
  • MAN Destek: TeleMatics®
  • MAN Finans: Finansal kiralama