Ulusal ve uluslararası uzun yol taşımacılığında verimlilik ve yeterlilik, dünya çapındaki rekabet ortamında başarılı olabilmek için olmazsa olmaz faktörlerdir. Uzun yol taşıma aracı MAN TGX ağır yük serisine yeni standartlar getirmekte ve konfor, ekonomi ve dinamiklik alanlarında en yüksek beklentilere bile rahatlıkla cevap vermektedir. MAN TGX'i keşfedin ve hedeflerinize daha güvenli, daha konforlu ve daha verimli şekilde ulaşın.


Güvenilir

Tam zamanında hedefinde: MAN TGX ile her zaman rahatlıkla güvenebileceğiniz bir iş ortağına sahip olursunuz. Modern Common Rail motorları sayesinde azaltılmış tüketim değerlerinin yanında ayrıca daha uzun kullanım ömrü de mümkün olmaktadır. Uzun yol taşıma aracı MAN TGX mükemmel uyumlu teknik önlem paketleri ile şaşırtmaktadır, bu önlem paketleri ile Euro 6 kapsamında da mükemmel Euro 5 tüketim değerlerinin elde edilmesi mümkün olmaktadır. Ayrıca bu kamyon Euro 6 kapsamına geçilmesine rağmen değişmeyen performansı ve düşük bakım ve servis masrafları ile de göz doldurmaktadır.


Üzerine Donanım Eklenebilir

Uzun bir birliktelik için mükemmel şasi yapısı: MAN TGX şasisi çok dayanıklı ince taneli çelikten üretilmiştir. Bu sayede şasi bükülmelere karşı son derece dayanıklı ve hafif bir yapıya kavuşmuştur. Ayrıca üzerine donanım eklenebilir bir yapı elde edilmiştir: MAN tarafından farklı aks mesafeleri, farklı konteyner yükseklikleri ve değişken Euro ve hacimli konteyner konfigürasyonlarına yönelik geniş bir ürün yelpazesi sunulmaktadır. Mevcut delikli paneller sayesinde üst yapı ve montaj parçaları, ilave delme işlemlerine gerek kalmadan hızlı ve ekonomik bir şekilde monte edilebilmektedir.


Konforlu

Dünya çapında yollarda - MAN TGX evinizde hissettirir: Kişisel tercihler doğrultusunda seçilebilir MAN TGX sürücü kabinleri (boyutlar XXL, XLX ve XL) mükemmel bir iç mekan konforu ve her talebi karşılayacak yer kapasitesi sunmaktadır. Optimum dikey yükseklik, latalı ve çok bölgeli soğuk köpük şilteli yüksek kalitede yataklar, seyahat eşyalarına yönelik 200 litre hacminde yük bölmeleri: MAN TGX'in iç mekan konsepti sürücünün ihtiyaçlarına mükemmel seviyede adapte edilmiştir. Ayrıca yüksek kalitede bilgi-eğlence sistemi, optimum bir klima sistemi ve katlanır masa yüzeyli soğutma kutusu da kullanıma sunulmaktadır.


Ekonomik

Minimum tüketim ile maksimum güç: MAN TGX bu talebi kesintisiz verimli yapısı sayesinde rahatlıkla karşılamaktadır. Euro 6 kapsamında tüketim değerlerinin artmaması için, MAN tarafından uzun yol taşıma aracının aerodinamik ve tasarım yapısında iyileştirmeler yapılmıştır. Rakipsiz hafif yapı konsepti sayesinde kamyonun sistem ağırlığında sadece 200 kg artış olmuştur. Bu sayede şu ana kadar devam ettirilen yük taşıma kapasitesi avantajı Euro 6 kapsamında da sürdürülebilmiştir. Altı silindirli motorun (soğutmalı egzoz gazı geri beslemesi, partikül filtresi, SCR ile) tüketim değerleri de rakipsizdir ve çok yüksek bir performans sunmaktadır. Uzatılmış arka aks ilave yakıt tasarrufu sağlamaktadır.


Verimlilik güçlü bir tahrik gerektirmektedir.

Uzun yol trafiğinde tam gaz gidilmesi gerekmektedir – Bu durum sadece yakıt tüketimi için geçerli değildir. Yakıt masrafları toplam işletim giderlerinin yaklaşık 1/3'ünü oluşturduğundan, verimli motorlar sayesinde önemli tasarruflar elde edebilirsiniz: Yenilikçi MAN motorları ile her bir litre yakıtla daha fazla kilometre gidilmesi mümkündür.

Test edilmiş ve onaylanmış yeni motor teknolojisi kombinasyonu

  • Euro 6'da 360 ila 480 PS güç için D20 ve D26 serileri altı silindirli Common-Rail motorlar seçime hazırdır.
  • Common Rail enjeksiyon sistemi motor içindeki partikül oluşumunu azaltır.
  • Egzoz gazı geri beslemesi AGR sayesinde motordaki azot oksit oluşumu azaltılır.
  • İki kademeli şarj, Euro 6 ile motor uyumunu optimize eder. Bu durum geniş bir devir sayısı bölgesinde egzoz emisyon değerlerinin iyileştirilmesi anlamına gelir.
  • Dahili devresi olan düşük sıcaklık soğutma sistemi (NTK) Euro 6 motorlarda şarj havası soğutma etkisini arttırır. AGR ve iki kademeli şarj dolayısıyla artan sıcaklık girişi nedeniyle şarj havasına yönelik güçlü bir geri soğutma sistemi gereklidir.

1. Ocak 2014 tarihinden itibaren Avrupa'da trafiğe çıkış izni alan tüm kamyonlar için Euro 6 egzoz gazı normu geçerlidir. Bu zorlayıcı standartlara uyulabilmesi için MAN tarafından tüm mühendislik birikimi ve bilgisi Euro 6 motorlarının geliştirilmesi yönünde kullanılmıştır. Common Rail, egzoz gazı geri beslemesi (AGR), selektif katalitik redüksiyon ve dizel partikül filtresi (DPF/CRT) gibi kilit öneme sahip teknolojiler MAN tarafından seri üretimde zaten senelerdir kullanılmaktadır. Euro 6 kapsamında MAN tarafından bu mükemmelleştirilmiş teknolojiler birleştirilmiş ve optimum uyumlu hale getirilmiştir. Sonuç: MAN motorlarının Euro 6 modeli de, rakiplerine kıyasla daha ekonomik tüketimli ünitelerdir.


Şanzıman — Vites Geçişlerinde Verimlilik

MAN TGX birinci sınıf alternatifler arasında seçim imkanı sunmaktadır: Manüel şanzımanlar 16 vitesli ve Servo-Shift-sistemli (daha düşük vites sürtünmesi ve kısa vites yolu için) olarak Overdrive ve Direktdrive şanzıman tipleri ile sunulmaktadır. Opsiyonel olarak ayrıca MAN ComfortShift vites sistemi de monte edilebilir. Burada sürüş işletiminde debriyaj, vites kolundaki bir düğme üzerinden kumanda edilebilmektedir. Bu sayede debriyaj pedalına basılmasına gerek kalmadan verimli vites geçişleri yapılabilmektedir. Tempomat ComfortShift viteslerde aktif kalır.

MAN TipMatic® – Kolay Kullanım Sayesinde Optimum Güvenlik

Yoğun şehir trafiğinde, manevralarda veya doğru yol aranması sırasında sürücünün vitesle ilgili sorun yaşamaması gerekmektedir, aksine tam olarak trafiğe konsantre olmalıdır. Uzun otoban rampalarında MAN TipMatic® doğru zamanda doğru vitese geçiş yapar. Ayrıca bu sistem tarafından ekstra trafik güvenliği de sunulmaktadır: Motor freni çalıştırıldığında, otomatikleştirilmiş şanzıman kendiliğinden optimum düşük vitese geçiş yapar ve MAN motor freni EVB'ye yönelik tam fren gücü kullanıma sunulur.

Sadece otomatik modda çalışan MAN TipMatic®-Filo veya MAN TipMatic®-Profesyonel opsiyonel bir donanımdır. TipMatic®-Profesyonel modeli tam otomatik olarak veya direksiyondaki dokunmatik kol üzerinden manüel şekilde kullanılabilmektedir. Ayrıca bir Kick-down fonksiyonu da mevcuttur. On iki vitesli vites sistemi, dizel yakıt tüketimini önemli oranda azaltmak için optimum bir vites stratejisi kullanmaktadır.

Talebe Bağlı Aşınmasız Sürekli Fren

Kompakt, şanzıman muhafazasına entegre edilmiş sürekli fren (Intarder) uzun yol taşımacılığı için ekonomik bir seçim niteliğindedir. Düşük ağırlığa sahiptir, bakım gerektirmez ve ayak freninin korunması ve daha yüksek bir ortalama taşıma hızına ulaşılması gibi ekonomik avantajlar sunmaktadır. Minimize edilmiş hava akımı ve rölanti kayıpları sayesinde bu fren sistemi ayrıca yakıt tasarrufuna da katkıda bulunmaktadır. Özel kullanımlara yönelik talep üzerine MAN PriTarder® de sunulmaktadır, dünyanın su devresine entegre edilmiş ilk birincil retarderidir, yavaş sürüşlerde de en yüksek fren gücünün elde edilmesini sağlar.


Stabil Şasi

Uluslararası uzun mesafe taşımacılığının birçok yönü vardır. MAN TGX'in de. MAN tarafından tüm beklentilere ve görevlere yönelik geniş bir araç çözümü yelpazesi sunulmaktadır. TGX yarım römorklu kamyonlar için iki aks mesafeli ve iki akslı modeller, çok sayıda geçerli ön aks yükü, düz yay/havalı süspansiyon ve tam havalı süspansiyon sistemleri ve Euro römorklu araçlara ve Hacim römorklu araçlara yönelik farklı donanım yükseklikleri sunulmaktadır. TGX yarım römorklu kamyonları için ayrıca farklı aks mesafelerine ve karoseri yüksekliklerine sahip üç akslı modeller ve ön ve arka ilave akslı modeller de mevcuttur.

Üzerine Donanım Eklenme Kabiliyeti - İyi Bir Şasi, Stabil Bir Taban

Çok dayanıklı ince taneli çelikten üretilmiş şasi, düşük bir net ağırlık ve üstün donanım eklenme kabiliyeti ile birlikte yüksek bir kırılma ve bükülme mukavemeti sunmaktadır. Serbest yapıdaki şasi üst kenarı sayesinde her türde tavan aksesuarı hızlı ve ekonomik bir şekilde monte edilebilmektedir. Mevcut delikli paneller sayesinde, ilave montaj ve donanım eklemeleri kolaylıkla yapılabilmekte ve zaman alıcı delme işlemlerine gerek kalmamaktadır. Çevre dostu su bazlı boyalar kullanılarak oluşturulmuş modern boyama konsepti tüm karoseri ve şasi parçaları için güvenilir bir korozyon korumasını garanti etmektedir.

Üç Adet Araç Şasi Yüksekliği

MAN, TGX modelini; normal yükseklikteki model, daha fazla zemin mesafesi sunan orta yükseklikteki model ve hacimli taşımalara yönelik ekstra alçak şasi üst kenarlı (Ultra-alçak) versiyon olarak kullanıma sunmaktadır.

Emniyetli Konfor

TGX yürüyen aksamının tüm elemanları konfor, güvenlik ve optimum ekonomi sunacak şekilde tasarlanmıştır. Hipoid tahrikli aks düşük net ağırlığı, yüksek taşıma kabiliyeti, yüksek performans aralığı ve uzun yağ değişim aralıkları (500.000 km'ye kadar) ile dikkat çekmektedir. Tüm akslar bir HUB ünitesi üzerinden işletilmektedir, bu sayede kolay ve hızlı fren diski değişimleri mümkün olmaktadır. Bu durum bekleme sürelerinden ve atölye masraflarından tasarruf edilmesi anlamına gelmektedir.

İyi Süspansiyonlar ile Çalışma

MAN tarafından TGX modeli için çok sayıda süspansiyon seçeneği sunulmaktadır: Düz yay/düz yay süspansiyondan düz yay/havalı süspansiyona ve tam havalı süspansiyona kadar. Parabol yayları olan sağlam ve düşük ağırlıklı düz yaylı süspansiyon sistemi ve özel olarak uyarlanmış amortisör ve viraj demiri sayesinde iyi bir manevra stabilizasyonu ve yüksek seviyede bir yön sabitliği mümkün olmaktadır. Elektronik havalı süspansiyon kontrolü ECAS, yükleme durumundan bağımsız olarak araç yüksekliğinin sabit kalmasını sağlamaktadır. Şasi yüksekliğine yönelik hassas ayar için araç şasisi sürüş seviyesinden 90 mm aşağı indirilip 190 mm yukarı kaldırılabilmektedir. Bir hafıza fonksiyonu aracılığıyla iki adet farklı yükseklik ayarının çağrılması mümkündür, bir parmak dokunuşu ile kolayca kullanılabilir.

X-direksiyon kolu teknik bir başarı ortaya koymaktadır. Bu kol, üçgen kontrol kolu ile viraj demirini tek yapı altında birleştirmektedir. Avantajları: Mükemmel sürüş stabilitesi ve yön sabitliği ve manevra stabilizasyonu, düşük araç ağırlığı ve bu sayede daha fazla taşıma kapasitesi.





Sürücü Kabini

XXL sürücü kabini

Büyük, daha büyük, XXL. XXL sürücü kabini Avrupa genelindeki en geniş iç mekanı sunan sürücü kabinidir. 2 100 mm'lik dikey yüksekliği, iki adet konforlu yatağı, çok sayıda eşya gözü ve depolama imkanı ile bu sürücü kabini uluslararası uzun yol taşımacılığına yönelik maksimum konforu ve optimum hareket serbestliğini sunmaktadır.

Sürücü için avantajlar:

  • Geniş alanlı yataklar
  • Ferah iç mekan hissi
  • Yükseltilmiş ön cam sayesinde aydınlık iç mekan
  • Alçak motor tüneli sayesinde sınırlanmamış baş yüksekliği
  • Donanım ve ayrıcalık konusunda en yüksek beklentilere sahip olanlar için
  • Özellikle uzun sürüşlerde en üst seviye oturma konforu (3 haftaya kadar süren uzun yol taşımacılığı sektöründe)

Şirket sahibi için avantajlar:

  • Filo sürücüleri için en yüksek motivasyon, caddelerde de
  • Şirket için en üst seviye imaj ve prestij kaynağı
  • Bu araç 2 sürücülü kullanım için uygundur.

Çalışma Konforu

Bir Bakışta Mükemmellik

Göstergeler iyi görünür yapıdadır, kumanda elemanları mantıksal çerçevede yerleştirilmiştir ve erişimleri kolaydır. Çok fonksiyonlu direksiyonun yüksekliği ve eğimi kademesiz olarak ayarlanabilir ve yukarı katlanabilir. Opsiyonel navigasyon sistemi (Trafik bildirim kanalı (TMC) bulunan ve büyük renkli ekranlı) ile birlikte standart donanım olarak sunulan MAN Media Truck (MMT) Advanced radyodan, çok sayıda pratik eşya gözüne kadar her bir ayrıntı ergonomik mükemmellik prensibinde tasarlanmıştır.


Orta noktaya LCD ekranlı merkezi gösterge paneli yerleştirilmiştir, bu sayede sürücünün güncel önemli bilgilere erişmesi sağlanmaktadır. Kullanıcı dostu menü yönlendirmesi ile çok fonksiyonlu direksiyon kumandası üzerinden araca yönelik farklı işletim durumları ve servis bilgileri hızlı ve kolay bir şekilde çağrılabilir.




Kamyon sürücüsü için sırt desteği

Uzun ve yorucu bir günü arkada bırakan kişi bunun izlerini sırtında taşımamalıdır. Bu nedenle TGX, alışılmışın dışında yüksek bir ergonomik yapıya sahip koltuk kalitesi sunmaktadır. Pnömatik yükseklik ayarı ve dikey süspansiyon ayarı gibi çok yönlü ayar imkanları sayesinde koltuk konumu tamamen kişisel istekler doğrultusunda ayarlanabilmektedir. Daha fazla konfor isteyen müşteriler için, ilave koltuk ısıtması, pnömatik bel omuru desteği, yan destek ve omuz ayarı, hidrolik sönümlemeli yatay destek ve ayarlanabilir koltuk minderi derinliği imkanları sunan donanım siparişleri de mümkündür. "Nonplusultra" olarak adlandırılan bir klimalı koltuk da mevcuttur,

bu koltuğun minderinde ve arkalık kısmında sıcak veya soğuk hava üflemesini sağlayan bir sistem yer almaktadır. Mekanın sıcak olması durumunda ısıtmasız bir hava akımı sayesinde ferahlama sağlanmaktadır. Yolcu koltuğu dinlenme konumuna kadar ayarlanabilmektedir, küçük molalar için idealdir.

Çalışma sırasında iyi bir klima ortamı

MAN TGX iç mekanında konforlu bir klima ortamı sağlamak için otomatik sıcaklık ayarlı klima sistemi kullanılmaktadır. Bu klima sistemi son derece sessiz çalışmakta ve hava akımı cereyan oluşturmadan eşit dağılımlı olarak hareket etmektedir. İlave kalorifer olarak MAN tarafından termostat fonksiyonlu hava ısıtma cihazları sunulmaktadır. Ayrıca stand tipi bir klima sistemi de mevcuttur, bu sistem sayesinde önceden seçilen sıcaklık değeri motor çalışmadığında da aracın içinde korunabilir.


Ev Konforu

Konforlu uyku

İyi bir uyku sonrasında gün daha iyi başlar. TGX iç mekanındaki latalı ve beş bölgeli soğuk köpük şilteli yüksek kalitede yataklar sayesinde son derece konforlu uykular garanti edilmektedir. Değiştirilebilir elastik kumaş kılıf yıkanabilir yapıdadır ve nefes alan, hijyenik malzemelerden üretilmiştir. Alt yatak yüzeyi 1,71 metrekare, üst yatak yüzeyi ise 1,50 metrekaredir — Rahat hissetmeniz için gereken alan mevcuttur.

Eşya rafları ve yataklar bir arada

Çok fonksiyonlu eşya gözü, üst yatağa alternatif olarak sunulmaktadır, yakl. 200 litrelik bir yükleme alanına sahiptir ve kıyafetler ve çantalar için idealdir. Tam kapalı konumda park edilmiş araçta ikinci sürücü için dinlenme yeri olarak kullanılabilir. Mevcut alanın arttırılması amacıyla çok fonksiyonlu saklama gözü komple katlanabilmektedir.

Düzenli ve hafif yapıda tasarlanmıştır

Bu tasarım mantığıyla MAN TGX iç mekanında saklama gözü ve depolama alanı konsepti benimsenmiştir. XXL ve XLX sürücü kabinine yönelik ön camın üzerinde bulunan büyük gözler ve sürücünün üzerinde bulunan eşya gözündeki dört DIN sürgülü parça sayesinde bagajlar ve diğer eşyalar için geniş bir alan sunulmaktadır. Orta konsolda çok sayıda eşya koyma alanı mevcuttur - Gözlük koyma yeri, kalem ve bardak tutucusu ve geniş çekmeceler.

Güvenlik

Güvenli ve verimli sürüş nasıl yapılır?

MAN TGX için bu "Safety First" (Önce güvenlik) kavramı ile ifade edilmektedir. Sürücünün ve diğer trafik katılımcılarının optimum şekilde korunması merkez noktasında yer almaktadır. Kazalar aynı zamanda masraflara da neden olmaktadır. Araca ve taşınan ürüne yönelik hasarlar ve onarım ve bekleme süreleri çok pahalıya mal olabilir. MAN TGX'in yenilikçi güvenlik sistemleri sayesinde kaza riskleri azaltılmakta ve taşımaya yönelik daha fazla verimlilik elde edilmektedir. Daha fazla güvenlik daha fazla kazanç demektir.


MAN TGX* Güvenlik Donanımları

MAN BrakeMatic®

Elektronik stabilite programı (ESP)

Mesafe kontrollü hız sabitleyici (ACC)

Şerit takip asistanı (LGS)

Acil fren asistanı (EBA)

Aktif sarsıntı istikrarı (CDC)

Lastik basıncı kontrol sistemi (TPM)


Taşıma verimliliği: Verimli ve sürekli mobilite için program

Güçlü bir ekonomik yapı için sorunsuz işleyen bir mobilite gereklidir. Değerli enerji kaynaklarını korumak için ticari araçların mümkün olduğunca yakıt tasarruflu olarak seyahat etmesi gereklidir. MAN Kamyon & Otobüs sistemi saf yakıt tasarrufu kavramından yola çıkmakta ve müşterilerine toplam işletim giderlerinin (Total Cost of Ownership) azaltılmasına yönelik kapsamlı bir program sunmaktadır.

Servis

MAN servis sözleşmeleri Avrupa genelinde geçerlidir.

Usulüne uygun bakım ve profesyonel onarım çalışmaları güvenliği arttırmakta ve aracınızın kullanım ömrünü uzatmaktadır. Bu nedenle servis durumunda ilk tercih mutlaka yetkili bir MAN servis işletmesi olmalıdır. Ancak burada güvenilir ve yüksek kalitede bir servis hizmeti alınması mümkündür. MAN bakım ve onarım sözleşmeleri ile araç sahipleri her zaman garanti altındadır - Asıl işinize konsantre olabilirsiniz, servis işlerini MAN halleder. Yurtdışında da mobilite hizmetlerini sunabilmek için MAN servis sözleşmeleri Comfort, ComfortPlus, ComfortRepair ve ComfortSuper artık Avrupa çapında geçerliliğe sahiptir. Sözleşme türüne bağlı olarak genel bakımlar, yasal olarak öngörülen kontroller veya işletim koşullu aşınmalara neden olabilecek kusurların giderilmesi artık yurtdışında da mümkündür. Bölgesel MAN servis istasyonu bu durumda araç filosuna yönelik istekler ile ilgilenir.