MAN TGL – Şantiye Taşımacılığında Güç ve Verimlilik

Güçlü motorlar, sağlam şasi, yüksek yükleme kapasitesi: MAN TGL kesintisiz sürüş dinamiği, iyi işçilik kalitesi ve üstün manevra kabiliyeti ile şaşırtmaktadır. Bu özellikleri sayesinde taşıma sektöründeki günlük ihtiyaçları rahatlıkla karşılayabilmektedir. TGL; belediye hizmetleri, ticari kullanımlar ve endüstriyel sektörlerde kullanım imkanı sunan çok yönlü bir araçtır.

MAN TGL araçlarında verimli Common Rail motorlar kullanılmaktadır. Talep üzerine MAN TipMatic® şanzıman kullanıma sunulmaktadır. Bu kombinasyon sayesinde ekonomi ve taşıma kapasitesi üzerinde iyileştirme sağlanabilmektedir. Test edilmiş ve onaylanmış egzoz gazı geri beslemesi, SCR ve dizel partikül filtresi kombinasyonu aracılığıyla MAN TGL Euro 6 egzoz gazı normlarını son derece kolay bir şekilde karşılayabilmektedir. Egzoz gazı temizleme elemanları yıllardan beri MAN kamyonlarında güvenilir şekilde kullanılmaktadır.

Yollarda konfor ve güvenlikten taviz vermemek için bu çok yetenekli kamyon şantiye taşımacılığında standart donanım olarak ergonomik tasarımlı bir sürücü kabini ve akıllı güvenlik sistemleri ile birlikte sunulmaktadır. Şantiye taşımacılığındaki günlük çalışmalarda 7,5 ila 12 ton sınıfında faaliyet gösteren bu kamyonun hangi avantajları sağladığını görün.


Güçlü

MAN TGM'nin bütçe dostu olmasını sağlayan birçok ayrıntı mevcuttur. İlk sırada modern Euro 6 Common Rail motorlara (egzoz gazı geri beslemesi ve dizel partikül filtresi ile) yönelik tasarruf sağlayıcı tork eğrisi sayılabilir. Bu motor sayesinde son derece ekonomik ve fazla vites değiştirmeyi gerektirmeyen bir sürüş şekli mümkündür, bu sürüş şekli belirli teknik önlemler ile birlikte mükemmel tüketim değerlerine ulaşılmasını mümkün kılmaktadır. Aynı şekilde şasi konstrüksiyonu da en yüksek ekonomi için yardımcı niteliktedir. Bu şasi maksimum derecede stabil ve taşıma gücüne sahip yapıdadır, fakat aynı zamanda çok hafiftir.


Yüksek Taşıma Kapasitesi

MAN TGM'nin boş ağırlığının daha az olması, taşıma kapasitesinin aynı oranda artması demektir. Bu sayede 18 ton sınıfındaki TGM serisi son derece düşük bir boş ağırlığa ve sınıfının en yüksek taşıma kapasitesine sahiptir. Yük çekme taşımacılığında her şeyin kusursuz olması gerekiyorsa, 13 ila 18 ton sınıfına ait bu seri her zaman ilk sıradadır. Tüm tekerleklerden çekiş sistemi ve arka aksa yönelik havalı süspansiyon sayesinde her türlü zeminde rahatlıkla hareket edebilmektedir. Güç ve uzun kullanım ömrü söz konusu olduğunda, 22 ila 26 ton sınıfındaki TGM serisi ilk sırada yer alır.


Üzerine Donanım Eklenebilir

MAN TGM, üzerine donanım eklenebilen yapısı ile dikkat çekmektedir. Şasi konsepti öngörülü bir şekilde düz bir şasi üst kenarı ve pratik delikli paneller ile donatılmıştır. Bu sayede montaj parçaları ve tavan aksesuarları hızlı ve masrafsız bir şekilde monte edilebilir. Delme ve dolayısıyla korozyon korumasını zedeleme işlemlerine gerek yoktur. MAN Tronic (CAN-Bus teknolojisi elektronik yapısı) veya harici veri alışverişi arabirimi (KSM) sayesinde MAN TGM araç ve iskelet fonksiyonlarına yönelik olarak da en iyi şekilde donanımlıdır.



Çok Yönlü

TGM serisi şantiye alanlarında çok yönlü kullanılabilir yapıdadır: Çevik üç taraflı damperli kamyon - yükleme vinci olan kamyon - veya damperli indirme kamyonu, şantiyelerde solo araç olarak veya karıştırıcı kamyon olarak. MAN TGM farklı taleplere yönelik her alanda başarılı bir kamyondur.

Tüm motorlar için Common Rail teknolojisi

Test edilmiş ve onaylanmış motor teknolojisi, fark yaratan elemanlar ve birbiri ile mükemmel uyumlu teknolojiler: Euro 6 MAN reçetesi bunlardır. Bütün bu reçetenin temelini torku güçlü altı silindirli motorlar oluşturmaktadır. Ekstra düşük emisyon değerlerine ulaşmak için, MAN tarafından Common Rail enjeksiyon, egzoz gazı geri beslemesi (AGR), selektif katalitik redüksiyon (SCR) ve dizel partikül filtresi (DPF/CRT) gibi anahtar teknolojiler kullanıma sunulmaktadır. Sonuç: MAN Euro 6 motorları, düşük yakıt tüketimi değerleri ve düşük AdBlue® tüketimleri ile sektörlerde lider konuma sahiptir. Entegre CRT filtre sistemi ve SCR katalitik konvertörü bulunan egzoz susturucusu kompakt yapısı sayesinde tavan aksesuarları için iskeletin yan kısmında yeterli alan bırakmaktadır.

Vinç destek ayakları için uygun boşluklu bir susturucu konumu da mevcuttur. Caddelerdeki sürüşler sırasında toz kümelerinin oluşmasını engellemek için tüm üretim serilerinde yukarı dönük egzoz borusu sistemleri kullanılmaktadır.

Dört ve altı silindirden gelen güç

Modern Common Rail motorlara (Euro 6) yönelik dinamik tork eğrisi ekonomik ve fazla vites değiştirmeden yapılan sürüşleri mümkün kılmaktadır – Bu sonuç seçilen motordan bağımsızdır. TGL üretim serisinde dört silindirli motorlar altı vitesli TipMatic® şanzıman ile kombine edilmiştir, altı silindirli motorlarda ise on iki vitesli TipMatic® şanzıman kullanılmaktadır. Ayrıca altı ve dokuz vitesli rahat geçiş sağlayan manuell şanzımanlar da temin edilebilmektedir.

En yüksek güvenilirlik için kendini kanıtlamış teknoloji.

1. Ocak 2014 tarihinden itibaren Avrupa'da trafiğe çıkış izni alan tüm kamyonlar için Euro 6 egzoz gazı normu geçerlidir. Bu zorlayıcı standartlara uyulabilmesi için MAN tarafından tüm mühendislik birikimi ve bilgisi Euro 6 motorlarının geliştirilmesi yönünde kullanılmıştır. Common Rail, egzoz gazı geri beslemesi (AGR), selektif katalitik redüksiyon ve dizel partikül filtresi (DPF/CRT) gibi kilit öneme sahip teknolojiler MAN tarafından seri üretimde zaten senelerdir kullanılmaktadır. Bu üstün teknolojiler Euro 6 için bir araya getirilmiş ve birbirleriyle optimum uyuma sahip olmaları sağlanmıştır. Sonuç: MAN motorlarının Euro 6 modeli de, rakiplerine kıyasla daha ekonomik tüketimli ünitelerdir.


Şanzıman — Vites geçişlerinde verimlilik

Daha ekonomik sürüş için opsiyonel olarak sunulan otomatikleştirilmiş MAN TipMatic® şanzımanı kullanıma sunulmaktadır. Bu vites konsepti sayesinde yakıt tüketimi azaltılmakta ve aktarma organları korunmaktadır. Sürücünün yükünün hafifletilmesi amacıyla ayrıca entegre kalkış yardımı MAN EasyStart kullanılmaktadır, bu sistem fren pedalından ayak çekildiğinde, sürücü gaz pedalına basana kadar birkaç saniye boyunca mevcut tüm fren basıncını otomatik olarak muhafaza eder. Dört silindirli motorlarda MAN TipMatic® altı vitesli versiyon olarak sunulmaktadır, altı silindirli motorlarda ise on iki vitesli versiyon kullanılmaktadır. Ayrıca altı ve dokuz vitesli rahat geçiş sağlayan manuell şanzımanlar da temin edilebilmektedir. Tüm varyantlarda fiili vites kademesi sürücü ekranında gösterilmektedir.

Verimli vites geçişleri: MAN EasyStart sistemi ile MAN TipMatic®

Verimlilik, otomatikleştirilmiş MAN TipMatic® şanzımanı iyi tarif eden bir argümandır. Ayrıca yüksek bir konfor da sunulmaktadır: MAN TipMatic® son derece rahat bir şekilde tam otomatik olarak veya direksiyondaki dokunmatik kol üzerinden manüel şekilde kullanılabilir. Sürücünün dikkati dağılmaz ve dikkatini tamamen trafik akışına verebilir. Motor frenine basılması durumunda, şanzıman otomatik olarak optimum vitese geçiş yapar ve tüm fren gücü kullanıma hazırdır — Net bir güvenlik artısı. Ayrıca MAN TipMatic® şanzıman son derece ekonomik yapıda tasarlanmıştır, yakıt tüketiminin azaltılmasına katkıda bulunur ve aktarma organlarını korur.


Maksimum Stabilite Minimum Ağırlık

MAN TGL şasi konstrüksiyonu maksimum stabilite ve taşıma kabiliyeti odaklı olarak geliştirilmiştir, ayrıca son derece hafif yapıdadır. Tasarruf edilen her kilo daha fazla taşıma kapasitesi ve daha fazla kazanç demektir. Düz üst kenarlı şasi konsepti sayesinde montaj parçaları ve tavan aksesuarlarının hızlı ve uygun maliyetli olarak monte edilmesi mümkündür — Ayrıca bunun için korozyon korumasını zedeleyen ilave deliklerin açılmasına gerek yoktur. MAN Tronic (CAN-Bus teknolojisi elektronik yapısı) veya harici veri alışverişi arabirimi (KSM) sayesinde araç ve iskelet fonksiyonlarına yönelik olarak da en iyi donanımlar mevcuttur.

Uygun olmayan her şey uygun hale getirilir

Şasi uzunluğunun her türde ilave donanım uzunluğu için uygun olması amacıyla, TGL akıllı bir çözüme sahiptir: Değişken şasi arkası. Delikli paneller sayesinde şasinin ilave delme işleri olmadan tavan aksesuarlarına adapte edilmesi mümkün olmaktadır. Uç çapraz traversi vidalanmıştır, montaj işlemi son derece kolaydır.


Çift Kabin

İkinci sırasında da birinci sınıf yolculuk yapılabilen dört kapılı çift kabinli sistem. Arka kısmında bulunan ilave oturma sırası sayesinde yedi kişiye kadar oturma imkanı sunulmaktadır (sürücü dahil). Her bir koltuğa ayrı olarak standart donanım üç noktalı emniyet kemerleri yerleştirilmiştir. Çok yönlü, büyük saklama gözleri sayesinde sürücü kabininin düzenli kalması sağlanmaktadır.


Sürücü için avantajlar:

  • Sınıfında en geniş iç mekan hacmi sunulmaktadır, bu sayede sürüş sırasında sıkışan kişi olmaması sağlanmaktadır.
  • Düşük kapı eşiği yüksekliği ve düz zemin yapısı sayesinde daha hızlı biniş ve inişler
  • Ayrıca arka koltuk sıralarında da kullanıma sunulan kapsamlı saklama yerleri sayesinde kabinin düzenli kalması sağlanmaktadır.
  • Merkezi kilitleme sistemli MAN TGL/TGL EURO 6 yüksek konfor kolaylığı sunmaktadır:
  • Eller dolu halde yapılan biniş ve inişlerde kolaylık
  • Kapı kilitleri buz tutmuş iken bile rahatlıkla kapıları açabilme imkanı


Şirket sahibi için avantajlar:

  • Yükün ve kişilerin aynı araçta taşınabilmesi; ikinci bir araç kullanımından tasarruf
  • Esnek kullanım imkanı
  • UVV ve işveren sorumluluğu sigorta kapsamı gereksinimlerine uygundur



Daha Fazla Alan

Ekip çalışmasından bahsedilen yerde devreye MAN Çift kabin girmektedir: Arka tarafta üç noktalı emniyet kemerine sahip rahat bir dördüncü koltukla ve opsiyonel olarak sunulan ikinci bir yolcu koltuğu ile donatılmış araç maksimum yedi kişilik bir kapasiteye sahiptir – ve ayrıca konforlu ve işlevsel bir yapıdadır.

Geniş, kaymaz ve talep üzerine aydınlatmalı olarak sunulan kapı eşiği basamakları güvenliğinize yönelik olarak tasarlanmıştır.

Kamyonun zarif ön kısmı yeni MAN TG araçlarının genel konseptini daha ilk bakışta yansıtmaktadır. Aerodinamik optimizasyonlar yakıt tüketimini minimize etmekte ve ekonomik özellikleri güçlendirmektedir.

Daha Fazla Fonksiyon

MAN tarafından opsiyonel olarak MAN Media Truck (MMT) Advanced kullanıma sunulmaktadır, bu tertibat bir radyo ve kamyona özgü navigasyon cihazı kombinasyonudur.

Müzik ve telefon fonksiyonları uzun yol sürüşlerini eğlenceli hale getirmektedir: Çalmak istediğiniz müzik parçalarını konforlu bir şekilde USB arabirimi üzerinden bağlama imkanınız mevcuttur. Bluetooth fonksiyonu üzerinden mobil telefonlar bağlanarak eller serbest konuşma yapılabilmekte ve müzik dinlenebilmektedir.

Telefon fonksiyonları aynı zamanda opsiyonel olarak sunulan çok fonksiyonlu direksiyon üzerinden eller direksiyondan çekilmeden kumanda edilebilmektedir. 5,2 inçlik bir ekran (dokunmatik ekran) sayesinde sorunsuz ve sezgisel bir ekran kumandası mümkündür. Navigasyon sistemi üzerinden kamyona uygun güzergahlar hesaplanmakta ve otomatik trafik fonksiyonu ile en boş yollar belirlenmektedir. Dinamik bir güzergah kılavuzu (TMC) planlanan yoldan sapılmasını engellemektedir.


Verimli ve güvenli yolculuklar

Ergonomik tasarımlı konforlu sürücü kabinleri ve opsiyonel güvenlik donanımları MAN BrakeMatic® ile birlikte yüksek standartlara sahiptir.

Rakipsiz taşıma kapasitesi ile MAN TGL her zaman hedef odaklı olarak tasarlanmıştır: Taşımacılıkta maksimum verimlilik.



MAN TGL güvenlik donanımları:

  • Acil fren asistanı (EBA)
  • Lane Guard System (LGS) (Şerit takip asistanı)


Taşıma verimliliği: Verimli ve sürekli mobilite için program

Taşımacılık sektöründe faaliyette bulunan herkes günümüzde zorlu yollar ile mücadele etmektedir. Bu durum özellikle araçların sadece asfalt yollarda değil aynı zamanda toprak yollarda da kullanılması gerektiğinde ortaya çıkmaktadır, örneğin şantiye taşımacılığında ve belediye işletmelerinde, yangın ve afet koruma araçlarında, ormancılık sektörlerinde. Bu sektörlere yönelik olarak MAN tarafından yenilikçi teknolojilere ve tasarruf sağlayıcı ekonomik özelliklere sahip doğru kamyonlar kullanıma sunulmaktadır.

Test edilmiş ve onaylanmış motor teknolojisi, fark yaratan elemanlar ve birbiri ile mükemmel uyumlu teknolojiler: Euro 6 MAN reçetesi bunlardır. Bütün bu reçetenin temelini torku güçlü dört ve altı silindirli motorlar oluşturmaktadır. Ekstra düşük emisyon değerlerine ulaşmak için, MAN tarafından CommonRail enjeksiyon, egzoz gazı geri beslemesi (AGR), selektif katalitik redüksiyon (SCR) ve dizel partikül filtresi (DPF/CRT) gibi anahtar teknolojiler kullanıma sunulmaktadır. Sonuç: MAN Euro 6 motorları, düşük yakıt tüketimi değerleri ve düşük AdBlue® tüketimleri ile sektörlerde lider konuma sahiptir.

Entegre CRT filtre sistemi ve SCR katalitik konvertörü bulunan egzoz susturucusu kompakt yapısı sayesinde tavan aksesuarları için iskeletin yan kısmında yeterli alan bırakmaktadır. Vinç destek ayakları için ilgili boşluğu mümkün kılan ayrı bir susturucu konumu mevcuttur. Caddelerdeki sürüşler sırasında toz kümelerinin oluşmasını engellemek için tüm üretim serilerinde yukarı dönük egzoz borusu sistemleri kullanılmaktadır.

Düşük emisyon değerleri, düşük tüketim – Avantajlar:

  • Yenilikçi anahtar teknolojileri içeren verimli egzoz sistemi
  • Euro 6 kamyonları dizel tüketim açısından Euro 5 araçları ile aynı derecede tasarrufludur
  • Euro 5 motorlarına kıyasla azaltılmış AdBlue® tüketimi
  • En üst seviye işletim güvenliği ve güvenilirlik
  • Farklı ilave donanım türleri için egzoz varyantları

MAN servis sözleşmeleri Avrupa genelinde geçerlidir

Usulüne uygun bakım ve profesyonel onarım çalışmaları sayesinde güvenlik derecesi arttırılmaktadır. Ayrıca bakımı usulüne uygun yapılmış bir aracın değeri daha fazladır ve kullanım ömrü daha uzun olur. Bu nedenle bakım ihtiyacı durumunda ilk tercih noktası mutlaka yetkili bir MAN servisi olmalıdır, ancak bu sayede müşterilerin güvenilir ve yüksek kalitede bir servis hizmeti almaları mümkün olur. MAN bakım ve onarım sözleşmeleri ile araç sahipleri her zaman garanti altındadır: Asıl işinize konsantre olabilirsiniz, servis işlerini MAN halleder. Comfort, ComfortPlus, ComfortRepair ve ComfortSuper servis sözleşmeleri Avrupa çapında geçerlidir. Sözleşme türüne bağlı olarak genel bakımlar, yasal olarak öngörülen kontroller veya işletim koşullu aşınmalara neden olabilecek kusurların giderilmesi artık yurtdışında da mümkündür – Aracın kullanıldığı her yerde. Bölgesel MAN servisi bu durumda müşterinin araç filosuna yönelik istekler ile ilgilenir.

  • MAN Servis: ComfortSuper
  • MAN Finans: Finansal kiralama
  • MAN Destek: TeleMatics®