MAN TGS – Güç paketi

Sağlam, güvenilir, çekiş gücü yüksek: Zorlu çekme ve inşaat işlerinde çok yönlü bir araç olarak MAN TGS, yüksek taşıma kapasitesi ve üstün ekonomisinin yanı sıra güçlü olmasıyla da ön plana çıkmaktadır. Farklı tahrik yöntemleri ile 18 - 44 ton aralığındaki tüm talepleri karşılayabiliyor. TGS, tüm tekerleklerden çekişli kamyonların rekabet ortamında örnek kamyon niteliğindedir: Kapatılabilir, sürekli tüm tekerleklerden çekiş sistemi veya ağırlıktan tasarruf edilmesini sağlayan MAN HydroDrive® – MAN TGS dünya çapında arazi, ağır şantiye yükleri ve belediye araçları kategorilerinde en tepede yer almaktadır.

En ağır yükler bile MAN TGS tarafından güvenli bir şekilde ve zamanında hedeflerine ulaştırılmaktadır – Asfalt yollar veya yol tutuşun zayıf olduğu bozuk yollar. Gerekli olan dinamiklik, torku güçlü Common Rail motorlar tarafından sağlanmaktadır. Otomatikleştirilmiş MAN TipMatic® vites sistemi sürücünün yükünü azaltmaktadır. Mükemmel tekerlek, motor ve şanzıman kombinasyonları sayesinde 8x8 tahrikli tüm tekerleklerden çekişli kamyon tipine kadar çok yönlü kullanım imkanı mevcuttur. Her işin üstesinden gelen yeni MAN TGS'yi keşfedin – Ekonomik ve daha verimli.


Güvenilir

Rakipsiz ve çok yönlü tekerlek ve tahrik formülleri sayesinde MAN TGS yükünü her zaman güvenli ve zamanında hedefine ulaştırmaktadır — Yol tutuşun zayıf olduğu zeminlerde veya kalitesiz kötü yollarda olması fark etmez. Çamurlu toprak yollarda ve arazi yollarında, rampalarda veya kaygan zeminli yollarda - MAN TGS her zaman yeterli çekiş gücü sunmaktadır. Akıllı MAN HydroDrive® teknolojisi ve devreye sokulabilir ön tekerlek tahrik sistemi ile her sürüş durumunun üstesinden rahatlıkla gelmeyi başarmaktadır.


Yüksek Taşıma Kapasitesi

2, 3 veya 4 akslı olması fark etmez - MAN TGS şantiye taşımacılığındaki tüm görevler ve beklentiler için mükemmel uyumludur. Farklı aks mesafeleri ve farklı konteyner yüksekliklerine yönelik konfigürasyon imkanları ile kişisel taleplerinize en iyi şekilde cevap verecek niteliktedir. Tavan aksesuarları ve montaj üniteleri mevcut delikli paneller sayesinde hızlı ve ekonomik olarak monte edilebilmektedir – Bunun için ilave delik açılmasına gerek yoktur.


Üzerine Donanım Eklenebilir

Şasiye yönelik düz üst kenar sayesinde her türde tavan aksesuarı hızlı ve ekonomik bir şekilde MAN TGS'ye monte edilebilmektedir. Mevcut delikli panel yapısı planlanan montaj ve değişiklik işlemlerini kolaylaştırmaktadır. Sürücü kabininin arka kısmında bulunan şasi boş alanı ilave montaj parçaları için (örneğin vinç montajı) kullanılabilmektedir. Şasi yapısı montaj parçaları ile mükemmel uyumludur, bu sayede en özel beklentilere dahi cevap verecek niteliğe sahiptir.


Çok Yönlü

Piyasada MAN TGS kadar çok yönlü kullanım imkanı olan başka bir kamyon yoktur. Güçlü tahrik sistemi, rakipsiz taşıma kapasitesi ve benzersiz ergonomik yapısı ile ağır yük çekme taşımacılığındaki standartları yeniden belirlemektedir. Şantiye alanındaki gerekli çekiş gücü, sürekli tüm tekerleklerden çekiş sistemi veya MAN HydroDrive® teknolojisine sahip devreye sokulabilir ön tekerlek tahriği sayesinde sağlanmaktadır. Torku güçlü motorlar ve otomatikleştirilmiş MAN TipMatic® şanzıman sayesinde asfalt yollarda veya arazilerde olması fark etmeksizin TGS yoluna devam etmektedir. Yol tutuşun zayıf olduğu orman yollarında ve toprak yollarda, rampalarda ve kaygan zeminlerde hedefinden asla şaşmamaktadır.


Verimlilik güçlü bir tahrik gerektirmektedir

Yeni Euro 6 egzoz gazı teknolojisine sahip MAN araçları; test edilmiş ve onaylanmış motor teknolojilerini, mükemmelleştirilmiş elemanları ve birbirleriyle mükemmel uyumlu teknolojileri içermektedir. Buradaki ana noktayı torku güçlü altı silindirli motorlar oluşturmaktadır. Ekstra düşük emisyon değerlerine ulaşmak için, MAN tarafından Common Rail enjeksiyon, egzoz gazı geri beslemesi (AGR), selektif katalitik redüksiyon (SCR) ve dizel partikül filtresi (DPF/CRT) gibi teknolojiler kullanıma sunulmaktadır. Sonuç: MAN Euro 6 motorları, düşük yakıt tüketimi değerleri ve düşük AdBlue® tüketimleri ile sektörlerde lider konuma sahiptir.

Aktarma organları: Tüm yük çekme beklentilerine uygun:

  • Euro 6'da 480 PS güce kadar D20 ve D26 serileri altı silindirli Common-Rail dizel motorlar
  • Devreye sokulabilir ön tahrik MAN HydroDrive®
  • Otomatikleştirilmiş manüel şanzıman MAN TipMatic®
  • Rakipsiz çok yönlü tekerlek ve tahrik formülleri, tüm tekerleklerden çekişli 8x8 kamyon modeline kadar

Şanzıman — Vites geçişlerinde verimlilik

MAN TGS için birinci sınıf alternatiflerle şanzıman seçimi yapılması mümkündür: Manüel şanzımanlar 16 vitesli ve Servo-Shift-sistemli (daha düşük vites sürtünmesi ve kısa vites yolu için) olarak Overdrive ve Direktdrive şanzıman tipleri ile sunulmaktadır; opsiyonel olarak MAN ComfortShift fonksiyonu da temin edilebilmektedir. Burada sürüş işletiminde debriyaj, vites kolundaki bir düğme üzerinden kumanda edilebilmektedir. Bu sayede debriyaj pedalına basılmasına gerek kalmadan verimli vites geçişleri yapılabilmektedir. Tempomat ComfortShift viteslerde aktif kalır.

Daha fazla çekiş gücü, daha fazla esneklik, daha fazla taşıma kapasitesi, daha fazla güvenlik: MAN HydroDrive® gerçek bir katma değer sağlamaktadır. Sürüş sırasında hidrostatik ön aks tahriğini devreye sokmak için blokaj şalterinin döndürülmesi yeterlidir. MAN HydroDrive® arazi kullanımı olan yol araçları ve ilave çekiş gücü gerektiren durumlar için ideal çözümdür. Kullanımı kolay, sağlam ve bakım gerektirmeyen HydroDrive® teknolojisi yakıt tüketiminde konvansiyonel arka aks tahrikli araçlar ile karşılaştırılabilir yapıdadır ve klasik tüm tekerleklerden çekiş sistemlerine kıyasla 300 kg ağırlık avantajına sahiptir.

Verimli vites geçişleri: MAN TipMatic® – Ayrıca arazi modu da mevcut

12 vitesli MAN TipMatic® şanzımanı konfor ve verimliliğin mükemmel bir sentezini oluşturur. Bu şanzıman sürücü tarafından tam otomatik olarak veya direksiyondaki dokunmatik kol üzerinden manüel şekilde kullanılabilir. Debriyaj pedalına ve vites koluna ihtiyaç yoktur. Sürücünün dikkati dağılmaz ve dikkatini tamamen trafik akışına verebilir. En yüksek sürüş dinamiği Kick down fonksiyonu ile sağlanmaktadır. Arazi modu bulunan MAN TipMatic® şanzıman özellikle şantiye kullanımları için tasarlanmıştır. Bu sayede MAN TGS Offroad kullanımlarında da konforlu otomatik işletim modunda sürülebilir. Burada fark yaratan husus daha hızlı vites geçişlerini mümkün kılan vites değiştirme stratejisidir. Takılı olan vites mümkün olduğunca fazla tutularak aynı vites üzerindeki ileri-geri ivmelenme hareketleri engellenir. Kalkışlar yüksek tork sayesinde son derece kolay şekilde gerçekleştirilebilir. Debriyajın daha hızlı açılıp kapanması, kamyonun saplandığı yerden çıkarılması gerektiğinde önemli bir avantaj sağlar.

Avantajlar:

  • Optimum çekiş gücü, kaygan yollarda ve zorlu arazilerde yüksek bir sürüş stabilitesi ve güvenlik sunmaktadır
  • Sürekli veya devreye sokulabilir tüm tekerleklerden çekiş sistemi, talebe göre
  • Asfalt yol ve arazi vitesi olan MAN güç transfer kutusu
  • Arazi koşullarında optimum sürüş stratejisi için elektronik güç transfer kutusu ve blokaj yönetimi (VSM)
  • Arazi kullanımında optimum vites stratejisi sunan MAN TipMatic® Offroad
  • Rampalarda güvenli ve zahmetsiz kalkış için MAN EasyStart

Güvenilir Şasi

2, 3 ve 4 akslı olarak MAN TGS her işin üstesinden gelmektedir. TGS tarafından çok sayıda geçerli ön aks yükü, düz yay/havalı süspansiyon ve tam havalı süspansiyon sistemleri ve Euro römorklu araçlara ve Hacim römorklu araçlara yönelik farklı donanım yükseklikleri sunulmaktadır. MAN, TGS modelini; normal yükseklikteki model, daha fazla zemin mesafesi sunan orta yükseklikteki model, tüm tekerleklerden çekiş yüksekliğindeki model ve hacimli taşımalara yönelik ekstra alçak şasi üst kenarlı ultra-alçak versiyon olarak kullanıma sunmaktadır.

Elemanların düzeni

  • MAN AdBlue® sistemine yönelik test edilmiş ve onaylanmış SCR teknolojisi Euro 6 kapsamında kapalı bir CRT partikül filtresi sistemine entegre edilmiştir.
  • Egzoz sustucusu (3) CRT ve SCR sistemini kapsamaktadır
  • AdBlue® deposu (1) münferit bir depo olarak sunulmuştur ve aracın sol tarafına yerleştirilmiştir. Yarım römorklu kamyonlarda bu depo akümülatör kutusu (4) ile birlikte iyi korumalı olarak çalışma platformu (5) basamağının altına monte edilmiştir.
  • AdBlue® besleme modülü (2) ısıtmalıdır.


LX sürücü kabini

MAN TGS LX sürücü kabini tam bir ev konforu, yeterli bir kullanım alanı ve optimum görüş açısı sunmaktadır. Sürücü tarafından komple dikey durma alanı kullanılabilmekte ve gerekirse arka alana ilave bir yatak eklenebilmektedir. B direği arkasındaki pencere, kabin içine daha fazla gün ışığının girmesini sağlar ve dar açılı girişlerde sol arka tarafa daha iyi bir görüş açısı sunar. Hafif yapıdaki sürücü kabini doğrudan ekonomi üzerinde olumlu etkilere sahiptir: Kabin yapısı sayesinde aracın ön kısmı EURO 6 kapsamında aerodinamik yapıda optimize edilmiştir ve tamponlara büyütülmüş soğutma havası delikleri yerleştirilmiştir. Burada sadece araç radyatöründen gelen hava akımı arttırılmamış, aynı zamanda yakıt tüketimi de minimize edilmiştir.

    Sürücü için avantajlar:
    • Daha düşük giriş yüksekliği
    • Ön yolcu koltuğunun önünde komple yüksek tasarım
    • Bagaj ve kişisel eşyalar için iyi bir saklama gözü kapasitesi
    • Sürücü bölümüne yönelik iyi bir çevresel ve genel görüş alanı
    • İki sürücülü uzun sürüşler için rahat yataklar

    Şirket sahibi için avantajlar:

    • İlgili yük kapasitesi avantajı ile düşük net ağırlık
    • İlgili römorklarla bağlantılı dar alın yüzeyi sayesinde düşük hava direnci (yakıt tüketimi) - Esnek kullanıma uygun


    Verimli ve güvenli yolculuklar

    Taşıma sektöründeki güvenilirlik ve verimlilik kaza durumlarının engellenmesi sayesinde sağlanır. Bu nedenle MAN bünyesinde yenilikçi güvenlik sistemlerinin geliştirilmesi birincil önceliğe sahiptir.





    MAN TGS güvenlik donanımları

    • Elektronik stabilite programı (ESP)
    • MAN BrakeMatic®
    • Bakım gerektirmeyen fren sistemi
    • Dijital aks yükü göstergesi
    • Arazi kullanımında kalkış yardımı olarak tırmanma freni
    • Optimum manevra kabiliyeti için direksiyon freni


    Taşıma verimliliği: Verimli ve sürekli mobilite için program

    Güçlü bir ekonomik yapı için sorunsuz işleyen bir mobilite gereklidir. Değerli enerji kaynaklarını korumak için ticari araçların mümkün olduğunca yakıt tasarruflu olarak seyahat etmesi gereklidir. MAN Kamyon & Otobüs sistemi saf yakıt tasarrufu kavramından yola çıkmakta ve müşterilerine toplam işletim giderlerinin (TCO) azaltılmasına yönelik kapsamlı bir program sunmaktadır.

    MAN servis sözleşmeleri Avrupa genelinde geçerlidir

    Usulüne uygun bakım ve profesyonel onarım çalışmaları güvenliği arttırmakta ve aracınızın kullanım ömrünü uzatmaktadır. Bu nedenle servis ihtiyacı durumunda ilk tercih noktası mutlaka yetkili bir MAN servis işletmesi olmalıdır, ancak bu sayede müşterilerin güvenilir ve yüksek kalitede bir servis hizmeti almaları mümkün olur. MAN bakım ve onarım sözleşmeleri ile araç sahipleri her zaman garanti altındadır: Asıl işinize konsantre olabilirsiniz, servis işlerini MAN halleder. Yurtdışında da mobilite hizmetlerini sunabilmek için MAN servis sözleşmeleri Comfort, ComfortPlus, ComfortRepair ve ComfortSuper artık Avrupa çapında geçerliliğe sahiptir. Sözleşme türüne bağlı olarak genel bakımlar, yasal olarak öngörülen kontroller veya işletim koşullu aşınmalara neden olabilecek kusurların giderilmesi artık yurtdışında da mümkündür. Bölgesel MAN servis istasyonu bu durumda müşterinin araç filosuna yönelik istekler ile ilgilenir.