MAN TGX – Yük çekme taşımacılığı için mükemmel çözüm

En yüksek taşıma kapasitesi, çekiş gücü ve arazi sürüş kabiliyeti: MAN TGX yük çekme taşımacılığı için en doğru tahrik konseptini sunmaktadır. 4x4 Hydrodrive varyantı veya 6x4 tahriği – Bu güç paketine her durumda rahatlıkla güvenebilirsiniz. 397 kW (480 PS) değerine kadar çıkan motor güçleri sayesinde TGX en iyi tüketim değerleri ile birlikte en yüksek performans oranlarını sunmaktadır. Maksimum 33 ton toplam ağırlık sınıfı için tasarlanan ağır yük kamyonu bu sayede en yüksek taşıma kapasitesine sahiptir. Geniş donanım eklenme yelpazesi sayesinde MAN TGX aynı zamanda şantiye kullanımları için en verimli alternatif konumundadır.

Zor bölgelerde dahi TGX serisi şaşırtıcı neticeler elde etmektedir. Asfalt zeminin olmadığı yollarda, devreye alınabilen hidrostatik ön aks tahriği MAN HydroDrive® veya çift arka aks tahriği çekiş gücünün çok iyi olmasını sağlamaktadır. Bu sayede MAN TGX tarafından çekiş odaklı sürüş durumları sürekli başarılı sonuç vermekte ve arka tahrikli kamyonların devam edemediği yollar rahatlıkla aşılabilmektedir. Ayrıca çok sayıda yenilikçi teknoloji gerekli güvenlik için kullanılmaktadır.

Unutulmamalıdır ki; en iyi teknoloji bile sürücünün kendini rahat hissetmediği ve işine iyi konsantre olamadığı durumlarda fazla bir fayda göstermeyecektir. MAN konforlu sürücü kabinleri, sürücünün tüm beklentilerini karşılayarak rahat bir ortama kavuşmasını sağlamak amacıyla tasarlanmıştır.

MAN TGX'in dayanıklı Offroad özelliklerini keşfedin ve şantiye alanlarındaki performansını gözlemleyin.


Yüksek Taşıma Kapasitesi

Zorlu çekme ve inşaat işlerinde dayanıklı MAN TGS, yüksek taşıma kapasitesi ve üstün ekonomisinin yanı sıra güçlü olmasıyla da ön plana çıkmaktadır. Yeni ağır yük serisine yönelik hafif yapısı sayesinde TGX, Euro 6 kapsamında sınıfının en hafif kamyonlarından biri olma özelliğini taşımaktadır. Daha az ağırlık daha fazla taşıma kapasitesi demektir.


Çalışma Konforu

TGX serisinin sürücü kabinlerinde her ayrıntı düşünülmüş ve konfor ve iç tasarım adına en üst seviye hedeflenmiştir. Bu sayede kokpit sürücünün taleplerine optimum uyumlu hale getirilmiş ve optimum kullanım kolaylığı ile de şaşırtıcı bir hal almıştır. Bu sayede her gösterge sürücünün elinin altında bulunmaktadır. Bilgi-eğlence sistemi, ergonomik koltuk konforu ve çok sayıda pratik ayrıntı – MAN TGX'in iç mekanı, sürücünün ihtiyacı olan her şeyi sunmaktadır.


Ev Konforu

Mevcut sürücü kabinleri ergonomik, fonksiyonel, aydınlık ve kullanışlı tasarımlara sahiptir. Bu sayede çalışma ve oturma deneyimlerinin optimum birleşim gösterdiği mükemmel iç mekanlar elde edilmiştir. TGX sürücü kabinleri günlük uzun yol sürüşlerine ve sürücünün kişisel beklentilerine mükemmel uyum sağlayacak nitelikte tasarlanmıştır. Şantiye kullanımında üst düzey bir konfor ve en üst seviye kullanım rahatlığını sunmaktadırlar. Ağır yük araçlarına yönelik XL, XLX veya XXL sürücü kabini varyantları mevcuttur: Her sürücü kabininde rahat hissetmek için yeterli alan bulunmaktadır.

Verimlilik güçlü bir tahrik gerektirmektedir

Yük çekme ağır yük taşımacılığında tam gaz gidilmesi gerekmektedir – Bu durum sadece yakıt tüketimi için geçerli değildir. Yakıt masrafları toplam işletim giderlerinin yaklaşık 1/3'ünü oluşturduğundan, verimli motorlar sayesinde önemli tasarruflar elde edebilirsiniz: Yenilikçi MAN motorları ile her bir litre yakıtla daha fazla kilometre gidilmesi mümkündür.

Test edilmiş ve onaylanmış yeni motor teknolojisi kombinasyonları:

  • Euro 6'da 360 ila 480 PS güç için D20 ve D26 serileri altı silindirli Common-Rail motorlar seçime hazırdır.
  • Common Rail enjeksiyon sistemi motor içindeki partikül oluşumunu azaltır.
  • Egzoz gazı geri beslemesi AGR sayesinde motordaki azot oksit oluşumu azaltılır.
  • İki kademeli şarj Euro 6 ile motor uyumunu optimize eder. Bu durum geniş bir devir sayısı bölgesinde egzoz emisyon değerlerinin iyileştirilmesi anlamına gelir.
  • Dahili devresi olan düşük sıcaklık soğutma sistemi (NTK) Euro 6 motorlarda şarj havası soğutma etkisini arttırır. AGR ve iki kademeli şarj dolayısıyla artan sıcaklık girişi nedeniyle şarj havasına yönelik güçlü bir geri soğutma sistemi gereklidir.


En yüksek güvenilirlik için kendini kanıtlamış teknoloji

1. Ocak 2014 tarihinden itibaren Avrupa'da trafiğe çıkış izni alan tüm kamyonlar için Euro 6 egzoz gazı normu geçerlidir. Bu zorlayıcı standartlara uyulabilmesi için MAN tarafından tüm mühendislik birikimi ve bilgisi Euro 6 motorlarının geliştirilmesi yönünde kullanılmıştır. Common Rail, egzoz gazı geri beslemesi (AGR), selektif katalitik redüksiyon ve dizel partikül filtresi (DPF/CRT) gibi kilit öneme sahip teknolojiler MAN tarafından seri üretimde zaten senelerdir kullanılmaktadır. Bu üstün teknolojiler Euro 6 için bir araya getirilmiş ve birbirleriyle optimum uyuma sahip olmaları sağlanmıştır. Sonuç: MAN motorlarının Euro 6 modeli de, rakiplerine kıyasla daha ekonomik tüketimli ünitelerdir.


MAN TipMatic® — Arazi vitesli

Mıcırlı, çamurlu veya karlı yol olması fark etmez - Her koşula uygun çözüm sunulmaktadır. MAN Kamyonları diğerlerinin patinaj yaptığı yerlerden rahatlıkla geçebilmektedir. Şantiye kullanımı, belediye kış hizmetleri veya her türde Offroad kullanımı.

Dinamik sistemine yönelik güç aktarımı MAN TipMatic® şanzıman tarafından sağlanmaktadır, bu şanzıman otomatik modunda veya manüel modunda kullanılabilmektedir. Şantiyelerdeki ve arazi kullanımlarındaki verimlilik için özel olarak MAN TipMatic® Offroad vites programı mevcuttur. Bu program cadde sürüşlerine yönelik bir entegre EasyStart fonksiyonuna ve arazi kullanıma yönelik bir tırmanma frenine sahiptir. Tırmanma freni sayesinde sürücü sarsıntısız ve geri kayma yapmadan sorunsuzca kalkış yapabilir.

Daha fazla çekiş gücü için MAN HydroDrive®

Kokpitteki bir şalteri çevirmek yeterlidir ve devreye sokulabilir, MAN HydroDrive® ön aks tahriği çekişe önemli bir katkı sağlar. MAN HydroDrive® sisteminin diğer avantajları: Azaltılmış yakıt tüketimi ve konvansiyonel tüm tekerleklerden çekişli araçlara kıyasla önemli oranda arttırılmış taşıma kapasitesi.





MAN PriTarder®

MAN taşıma araçları frenlenmez — Ancak durması gerektiğinde frenleme yapılır. MAN PriTarder® sistemi düşük araç hızında bile 600 kW değerinde yüksek bir fren gücünü kullanıma sunar. Bakım gerektirmeyen bu sistem tüm frenlemelerin %90'ına kadarını üstlenir. Ayak freninin balata ömrü böylece oldukça arttırılır.










İyi Arazi Sürüşü

Üzerine donanım eklenebilir karoseri, sağlam yürüyen aksam, ihtiyaca göre aks ve süspansiyonlar: Tüm elemanlar en yüksek güvenilirlik, güvenlik ve verimlilik odaklı tasarlanmıştır.

MAN yük çekme araçlarının şasi konstrüksiyonu daha fazla stabilite, yüksek donanım eklenme kabiliyeti ve daha fazla ekonomi imkanı sunmaktadır. Düz yapıdaki şasi üst kenarı ve karoserideki boşluklar sayesinde her türde tavan aksesuarı sorunsuzca monte edilebilmektedir.

İki veya üç akslı yük çekme aracı veya maksimum beş akslı ağır yük taşıma aracı: MAN ağır yük kamyonları zorlu kullanımlar için mükemmel seviyede donanımlıdır — Sürtünmesiz hipoid tahrikli aks veya arazi uyumlu dış planet tahrikli aks - bu aks türü iyi bir zemin mesafesi ve tekerleklere yönelik yüksek çekiş gücü sunmaktadır.

MAN tarafından sunulan özel bir donanım da, AP çift aks ünitesine yönelik bakım gerektirmeyen havalı süspansiyondur. Elektronik kontrollü havalı süspansiyon ECAS sayesinde tüm yükleme durumlarında iyi bir sürüş konforu sunulur. Koşullara uygun bir süspansiyonun sağlanması için MAN tarafından çok sayıda yürüyen aksam varyantı kullanıma sunulmuştur.


XXL sürücü kabini

Büyük, daha büyük, XXL. XXL sürücü kabini Avrupa genelindeki en geniş iç mekanı sunan sürücü kabinidir. Uluslararası ağır yük taşımacılığında maksimum konfor ve optimum hareket özgürlüğü. 2100 mm dikilme yüksekliği, iki konforlu yatak, çok amaçlı eşya gözleri ve depolama olanakları.

Sürücü için avantajlar:

  • Geniş alanlı yataklar
  • Ferah iç mekan hissi
  • Yükseltilmiş ön cam sayesinde aydınlık iç mekan
  • Alçak motor tüneli – Sınırlanmamış kafa yüksekliği
  • Donanım ve ayrıcalık konusunda en yüksek beklentilere sahip olanlar için
  • Özellikle uzun sürüşlerde en üst seviye oturma konforu (üç haftaya kadar süren ağır yük uzun yol taşımacılığı sektöründe)

Şirket sahibi için avantajlar:

  • Filo sürücüleri için en yüksek motivasyon, caddelerde de
  • Şirket için en üst seviye imaj ve prestij kaynağı
  • Araç çift sürücülü kullanım için uygundur

Çalışma Konforu

Bir Bakışta Mükemmellik

Verimlilik, güvenlik ve müşteri memnuniyeti her zaman sürücüden başlar. Sürücünün kumanda performansı güvenilir bir taşıma ve güvenli, ekonomik bir sürüş şekli için belirleyici faktördür. Sürücü yerinin mükemmel donanımlı olması taşıma sonuçlarını olumlu yönde etkiler. Göstergeler iyi görünür yapıdadır, kumanda elemanları mantıksal çerçevede yerleştirilmiştir ve erişimleri kolaydır. Çok fonksiyonlu direksiyonun yüksekliği ve eğimi kademesiz olarak ayarlanabilir ve yukarı katlanabilir.




Opsiyonel kamyon-navigasyon sistemi (Trafik bildirim kanalı (TMC) bulunan ve büyük renkli ekranlı) ile birlikte standart donanım olarak sunulan MAN Media Truck (MMT) Advanced radyodan, çok sayıda pratik eşya gözüne kadar her bir ayrıntı ergonomik mükemmellik prensibinde tasarlanmıştır.

Orta noktaya LCD ekranlı merkezi gösterge paneli yerleştirilmiştir, bu sayede sürücünün güncel önemli bilgilere erişmesi sağlanmaktadır. Kullanıcı dostu menü yönlendirmesi sayesinde araca yönelik farklı işletim durumları ve servis bilgileri çağrılabilir. Standart donanım olarak sunulan çok fonksiyonlu direksiyonun tuşları üzerinden sürücü gelen çağrılara cevap verebilir, radyo ayarlarını değiştirebilir ve tempomat fonksiyonlarını kumanda edebilir — Ellerini direksiyon çekmesine gerek yoktur.

Kamyon sürücüsü için sırt desteği

Uzun ve yorucu bir günü arkada bırakan kişi bunun izlerini sırtında taşımamalıdır. Bu nedenle TGX, alışılmışın dışında yüksek bir ergonomik yapıya sahip koltuk kalitesi sunmaktadır. Pnömatik yükseklik ayarı ve dikey süspansiyon ayarı gibi çok yönlü ayar imkanları sayesinde koltuk konumu tamamen kişisel istekler doğrultusunda ayarlanabilmektedir. Daha fazla konfor isteyen müşteriler için, ilave koltuk ısıtması, pnömatik bel omuru desteği, yan destek ve omuz ayarı, hidrolik sönümlemeli yatay destek veya ayarlanabilir koltuk minderi derinliği imkanları sunan donanım siparişleri de mümkündür.

"Nonplusultra" olarak adlandırılan bir klimalı koltuk da mevcuttur, bu koltuğun minderinde ve arkalık kısmında sıcak veya soğuk hava üflemesini sağlayan bir sistem yer almaktadır. Mekanın sıcak olması durumunda ısıtmasız bir hava akımı sayesinde ferahlama sağlanmaktadır. Yolcu koltuğu dinlenme konumuna kadar ayarlanabilmektedir — Küçük molalar için idealdir.

Çalışma sırasında iyi bir klima ortamı

MAN TGS EfficientLine iç mekanında konforlu bir klima ortamı sağlamak için otomatik sıcaklık ayarlı klima sistemi kullanılmaktadır. Bu klima sistemi son derece sessiz çalışmakta ve hava akımı cereyan oluşturmadan eşit dağılımlı olarak hareket etmektedir. İlave kalorifer olarak MAN tarafından termostat fonksiyonlu hava ısıtma cihazları sunulmaktadır. Ayrıca stand tipi bir klima sistemi de mevcuttur, bu sistem sayesinde önceden seçilen sıcaklık değeri motor çalışmadığında da aracın içinde korunabilir.



Ev Konforu

Sürücü nasıl hissederse öyle sürer

İyi bir uyku sonrasında gün daha iyi başlar. MAN TGX EfficientLine iç mekanında, latalı ve beş bölgeli soğuk köpük şilteli yüksek kalitede yataklar sayesinde son derece konforlu uykular garanti edilmektedir. Değiştirilebilir minderlere yönelik kumaş kılıf nefes alan yapıdadır ve yıkanabilir. Alt yatak yüzeyi 1,71 metrekarelik konforlu bir alan sunmaktadır, üst yatak yüzeyi ise 1,50 metrekaredir — Rahat hissetmek için yeterli alan mevcuttur.

Eşya rafları ve yataklar bir arada

Çok fonksiyonlu eşya gözü, üst yatağa alternatif olarak sunulmaktadır, yakl. 200 litrelik bir yükleme alanına sahiptir ve kıyafetler ve çantalar için idealdir. Tam kapalı konumda park edilmiş araçta ikinci sürücü için dinlenme yeri olarak kullanılabilir. Yatağın üst kısmında maksimum boş alanın sağlanması için çok fonksiyonlu saklama gözü komple kapatılabilmektedir.


Düzenli ve hafif yapıda tasarlanmıştır

XXL ve XLX sürücü kabinine yönelik ön camın üzerinde bulunan büyük gözler ve sürücünün üzerinde bulunan eşya gözündeki dört DIN sürgülü parça sayesinde bagajlar ve diğer eşyalar için geniş bir alan sunulmaktadır. Orta konsolda bir gözlük koyma yeri, kalem ve bardak tutucusu ve geniş çekmeceler mevcuttur.

Güvenli ve verimli sürüş

Taşımacılıkta güvenliğin pek çok unsuru bulunur. Sürücünün tehlikeli durumlarda hızlı ve duruma uygun reaksiyon gösterme yeteneğinin yanı sıra asistan sistemler de büyük önem taşır. MAN Kamyon & Otobüs departmanı tarafından her iki durum için de yenilikçi çözümler geliştirilmiştir: Profesyoneller için sürücü eğitimleri ve sürücüyü günlük ve zor durumlarda destekleyen elektronik asistan sistemleri.


  • Elektronik stabilite programı (ESP)
  • Acil fren asistanı (EBA)
  • Aktif sarsıntı istikrarı (CDC)
  • Dijital aks yükü göstergesi
  • Lastik basıncı kontrol sistemi (TPM)
  • EasyStart Optimum manevra kabiliyeti için direksiyon freni

Taşıma verimliliği: Verimli ve sürekli mobilite için program

Güçlü bir ekonomik yapı için sorunsuz işleyen bir mobilite gereklidir. Değerli enerji kaynaklarını korumak için ticari araçların mümkün olduğunca yakıt tasarruflu olarak seyahat etmesi gereklidir. MAN Kamyon & Otobüs sistemi saf yakıt tasarrufu kavramından yola çıkmakta ve müşterilerine toplam işletim giderlerinin (TCO) azaltılmasına yönelik kapsamlı bir program sunmaktadır.

  • Tahrik
  • MAN TipMatic©
  • MAN Servis sözleşmeleri
  • MAN Finans verimli mobilite paketleri
  • MAN Telematics®

MAN servis sözleşmeleri Avrupa genelinde geçerlidir

Usulüne uygun bakım ve profesyonel onarım çalışmaları güvenliği arttırmakta ve aracınızın kullanım ömrünü uzatmaktadır. Bu nedenle servis ihtiyacı durumunda ilk tercih noktası mutlaka yetkili bir MAN servis işletmesi olmalıdır, ancak bu sayede müşterilerin güvenilir ve yüksek kalitede bir servis hizmeti almaları mümkün olur. MAN bakım ve onarım sözleşmeleri ile araç sahipleri her zaman garanti altındadır: Asıl işinize konsantre olabilirsiniz, servis işlerini MAN halleder. Yurtdışında da mobilite hizmetlerini sunabilmek için MAN servis sözleşmeleri Comfort, ComfortPlus, ComfortRepair ve ComfortSuper artık Avrupa çapında geçerliliğe sahiptir. Sözleşme türüne bağlı olarak genel bakımlar, yasal olarak öngörülen kontroller veya işletim koşullu aşınmalara neden olabilecek kusurların giderilmesi artık yurtdışında da mümkündür. Bölgesel MAN servis istasyonu bu durumda müşterinin araç filosuna yönelik istekler ile ilgilenir.

Uygun hizmet teklifi

Şantiye ve yük çekme taşımacılığı segmentinde MAN tarafından kapsamlı bir hizmet teklifi sunulmaktadır, bu hizmetler verimlilik teknolojileri ile birlikte toplam işletim giderlerinin düşürülmesini sağlar:

  • MAN ProfiDrive® tarafından sağlanan sürücü eğitimleri
  • Komple aktarma organlarına yönelik servis sözleşmeleri ve dünya çapında satış garantileri (uzun dönemler ve kat edilen km'ler için de)
  • Finansman ve finansal kiralama modelleri - Örneğin MAN Finans tarafından sunulan araç ve GAP sigortaları
  • Daha fazla esneklik için MAN Kiralık araçlar tarafından sunulan geniş kiralık araç teklifi

  • MAN Servis: ComfortPlus
  • MAN Destek: İletişim
  • MAN Finans: Finansal kiralama

En zorlu işler için kullanıma hazır

180 ton toplam çekme gücüne sahip ağır yük çekme kamyonları veya vinçli kamyonlar: Torku güçlü Common Rail motorlar sayesinde az yakıt tüketimi ile çok güç üretilmesi mümkün olmaktadır. MAN TipMatic® şanzıman sürücünün yükünü hafifletir, aktarma organlarını korur ve dizel tasarrufu sağlar. Ağır yük taşımacılığına yönelik tüm MAN çekme kamyonları seri üretim olarak müşterilerimizin kişisel ihtiyaçları doğrultusunda üretilmiştir.

Toplam çekme gücü

90 tona kadar

Maksimum 90 tonluk toplam çekme gücü kullanım alanında MAN tarafından birinci sınıf alternatiflere yönelik seçenekler sunulmaktadır: 6x4 ve 8x4 olarak çift aks üniteli kesintisiz 3 ve 4 akslı araçlar. Ayrıca 2 ve 3 akslı araçlar ön veya arka aks ile birlikte temin edilebilmektedir, bu akslar maksimum 50 ton ağırlık kullanımları için uygundur. Maksimum 90 ton çekme kapasitesi alanında MAN HydroDrive® verimli bir yardımcı niteliği taşımaktadır. İki akslı 4x4H bir araç ile ilave tahrikli ön akslar sayesinde en yüksek çekiş gücüne, manevra kabiliyetine ve düşük ağırlıkta ekonomik değerlere ulaşılması mümkün olmaktadır. MAN BrakeMatic® fren sistemi, sürekli frenleme yönetimi ve talep üzerine sunulan otomatikleştirilmiş on iki vitesli şanzıman MAN TipMatic® ile birlikte en düşük aşınma değerlerinin elde edilmesi için kullanılmaktadır.